Шукати в цьому блозі

5/25/2022

З 24 ТРАВНЯ ДО 29 ТРАВНЯ 2022 РОКУ ТРИВАЄ ВИБІР ПІДРУЧНИКІВ

 

Авторський колектив: 


Гайда В. Я., Подолюк С. М., 

Мідак Л. Я., Фоменко Н. В., Кравець В. І., Кравець І. В., Олійник І. В., Пушкар З. М., Банах С. В.,  Стахурська В. П., Козловська Л. П.


Науковий редактор: Галина Жирська, кандидат педагогічних наук, 
Доцент кафедри загальної біології та методики навчання природничих дисциплін ТНПУ

Навчальна програма «Пізнаємо природу. 5-6 класи (інтегрований курс)»
(авт. Біда Д. Д., Гільберг Т. Г., Колісник Я. І.)

Презентація підручника

Переглянути підручник

Календарне планування 

Розробки уроків 

Увага! До початку 2022-2023 навчального року
до підручника буде готовий зошит оцінювання - поурочного і тематичного.

5/16/2022

STEM-освіта - проект майбутнього. Перспективи та способи впровадження STEM-освіти в навчальну діяльність

 Що таке STEM-освіта ?

STEM-освіта – це низка чи послідовність курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи або для того й іншого, вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять.
Чим STEM відрізняється від звичайної спеціалізованої школи?
По-перше, змінюється звична для нас форма викладання, коли урок побудований навколо вчителя. За STEM методикою, в центрі уваги знаходиться практичне завдання чи проблема. Учні вчаться знаходити шляхи вирішення не в теорії, а прямо зараз шляхом спроб та помилок.


4/22/2022

Інноваційні технології змішаного навчання

 Стрімкий розвиток комп’ютерної техніки, застосування її в усіх галузях, повсякденному житті, можливість сучасного комп’ютера зберігати, представляти та обробляти будь-яку інформацію зумовило їх використання в освітній діяльності. Широкомасштабний розвиток педагогіки співпраці, активізація та індивідуалізація навчання, використання креативних технологій навчання змінили роль і місце викладача в навчальному процесі. Зміни, які відбулися в суспільстві наприкінці ХХ сторіччя, призвели до необхідності заміни авторитарної системи синхронного управління навчальною аудиторією асинхронним навчанням. Розвиток комп’ютерних мережних технологій став однією з перспективних платформ для розвитку сучасної системи дистанційної освіти, електронного навчання (e-learning), мобільного навчання (mlearning), які ефективно використовуються для різноманітних форм навчання. В зв’язку з розвитком e-learning визначився новий напрям – змішане навчання (ЗН) (blended learning). Відповідно до цього в усьому світі відбувається стрімкий розвиток індустрії зі створення програмних комплексів e-learningрізної спрямованості, в тому числі систем доставки контенту, організації та управління навчанням – LMS (Learning Management Systems), які об’єднують у собі інструменти адміністрування, комунікацій, оцінки знань, розробки навчальних курсів.

Детальніше...

4/19/2022

Впровадження інноваційних технологій на уроках фізики

 1.    Інноваційні технології навчання.

Наприкінці 90-х років XX століття в педагогічній літературі з’явився новий термін — «інноваційна технологія». Термін «інновація» означає вне­сення в навчальний процес нового (факти, методи, прийоми), що покра­щує діючу систему освіти. 

 Інноваційна освітня технологія – сукупність форм, методів і засобів навчання, виховання та управління, об'єднаних єдиною метою; добір опе­раційних дій педагога з учнем, у результаті яких суттєво покращується мо­тивація учнів до навчального процесу.

Педагогічні інновації - це процес становлення чи вдосконалення теорії і практики освіти, котрий оптимізує досягнення її мети; результат процесу впровадження нового в педагогічну теорію і практику, що оптимізує досягнення освітньої мети.

Інноваційна педагогічна діяльність полягає у розробці, поширенні чи застосуванні освітніх інновацій. Інноваційна освітня діяльність проводиться на рівні навчального закладу, регіональному та всеукраїнському.

Детальніше...

4/07/2022

 Чудова новина для школярів!

Рекомендуємо застосунок для здійснення лабораторних робіт із фізики, хімії та біології.
AR_Book – інтерактивний помічник у проходженні шкільної програми, розроблений компанією Flexreality.
Кількість експериментів збільшується кожного дня.
Завантажити застосунок можна за посиланнями нижче.
Google Play 👉 bit.ly/3x4It0V


4/04/2022

Методичні рекомендації

 щодо окремих питань завершення 2021/2022 навчального року 

Щодо організації освітнього процесу та тривалості навчального року

 У межах академічної автономії, відповідно до частин третьої та четвертої статті 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту» питання організації освітнього процесу, виконання освітньої програми, навчального плану є внутрішнім питанням кожного закладу загальної середньої освіти, його педагогічної ради та завданням педагогічних працівників.

З огляду на зазначене Міністерство освіти і науки рекомендує закладам загальної середньої освіти:

завершити 2021/2022 навчальний рік, самостійно визначивши день закінчення освітнього процесу шляхом внесення, за необхідності, відповідних змін до структури навчального року, визначеної закладом;

забезпечити виконання освітніх програм, навчальних програм та навчального плану за рахунок ущільнення навчального матеріалу, організації самостійної навчальної діяльності учнів, додаткових консультацій з використанням технологій дистанційного навчання тощо та внести відповідні зміни до календарно-тематичного планування з предметів інваріантної та варіативної складової навчального плану закладу освіти для забезпечення якісного виконання програм без урахування показників з кількості днів;

звернути увагу на необхідність психологічної підтримки дітей, у тому числі після завершення навчального року. Відповідні матеріали розміщено на сайтах Міністерства освіти і науки України та Інституту модернізації змісту освіти за посиланнями:

- https://mon.gov.ua/ua/news/mon-zapuskaye-informacijnukampaniyu-pro-te-yak-zaspokoyiti-ditej-pid-chas-vijni - інформаційні матеріали «Психологічна турбота про дітей під час військових дій;

- https://mon.gov.ua/ua/vseukrayinskij-rozklad - Всеукраїнський розклад (психологічні хвилинки);

- https://poruch.me/ - проєкт психологічної підтримки «ПОРУЧ» (групи психологічної підтримки для підлітків, для батьків, для психологів) - спільний проєкт Міністерства освіти і науки України, Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), Українського інституту когнітивно-поведінкової терапії та ГО «ВГЦ «Волонтер»;

- https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialno-pedahohichna-robota/materialy-dlia-vykorystannia-v-roboti-pid-chas-voiennykh-diy/ - матеріали для використання в роботі, записи вебінарів, «Гаряча лінія», контакти психологів тощо.

3/30/2022

Освітнє програмне рішення для вивчення природничих наук Roqed Science

 Компанія B2B Solutions хоче бути максимально корисною у цей складний для час, тому ми даруємо БЕЗКОШТОВНИЙ доступ до навчального ПЗ ROQED для вивчення природничих наук, на цей період.

Що таке ROQED?
Додаток 👩🏻‍🔬 ROQED Science це віртуальна лабораторія, де можна проводити моделювання та навчальні демонстрації з природничих предметів.
В інтерфейсі ROQED Science можна легко й просто, не лише продемонструвати складні речі, а й пояснити їх суть.
✔️ Це комплексний пакет детальних інтерактивних досліджень для вивчення та пізнання сотень детальних і повністю розбірних моделей для механіки, біологічних наук, зоології, науки про Землю, анатомії, хімії, фізики тощо.
✔️

ROQED Science надає користувачеві можливість створювати інтерактивні уроки, використовуючи наявні в програмі 3D-моделі для освіти. Наявні такі режими: дослідження, анімація, слайди та практика.Форма реєстрації для отримання безкоштовного доступу до моделей Roqed Science на період військового стану в Україні від компанії B2B Solutions.

Детальніше про програмне забезпечення на офіційному сайті представника в Україні

www.roqed.com.ua
та на сайті розробника
www.roqed.com
Завантажити демо-версію для Windows або Android можна за посиланням:
www.roqed.com/purchase

Нажаль, ми призупинили наші вебінари по навчанню вчителів, але ви можете отримати відеозаписи
вебінарів по навчанню роботи з Roqed Science за посиланням
www.bit.ly/b2bgdrive

Виникли запитання?
ТОВ В2В Солюшнз бул. Л. Українки 34 м. Київ, Україна
info@b2b-solutions.com.ua

3/29/2022

Як вчителю організувати свою роботу під час війни: рекомендації Державної служби якості освіти

 

Навчальне навантаження та вибір форм і методів навчання в умовах війни

Найбільш оптимальна та безпечна форма організації освітнього процесу в умовах воєнного стану — дистанційна. Корисними у цій ситуації будуть напрацьовані під час пандемії коронавірусу моделі змішаного та дистанційного навчання у синхронному й асинхронному режимах.

Під час онлайн-занять педагогам варто проводити консультації з дітьми, інтегровані уроки, навчальні заняття-бесіди, полілоги та творчі заняття.

Водночас в умовах війни варто оптимізувати навчальне навантаження. Заняття у синхронному режимі важливі для учнів, проте більше в соціально-психологічному аспекті, ніж у навчальному. Тому їх кількість на день має бути принаймні вдвічі меншою, ніж під час дистанційного навчання в мирний час. Решту часу варто присвятити роботі в асинхронному режимі:

3/24/2022

Інформаційні матеріали для психологічної і навчальної підтримки умовах війни

 Українські діти та вчителі зараз змушені ховатися в сховищах від щогодинних ракетних обстрілів і переживати страшенні психологічні травми. Саме тому спільно з партнерами та закладами вищої освіти підготовлено серії інформаційних матеріалів від Світлани Ройз 

для психологічної підтримки дітей, а також організовано щоденні онлайн зустрічі на https://facebook.com/eduhub.in.ua/ з  сертифікованими психологами Асоціації інноваційної та цифрової освіти.



3/14/2022

10 безкоштовних мобільних додатків із доповненою реальністю

 Найпростіший варіант елементів доповненої реальності – це зображення, відео, 3D-модель або текст, які з'являються на екрані смартфона при наведенні його камери на якусь мітку. Міткою може служити якесь зображення чи навіть предмет. Крім того, доповнена реальність дозволяє впливати на об'єкт.