Щодо проведення державної
підсумкової атестації у закладах загальної середньої освіти в 2017/2018
навчальному році
Лист МОН № 1/9-185 від 27.03.18 року
Міністерство освіти і науки надсилає для практичного використання
орієнтовні вимоги до змісту атестаційних завдань для проведення державної
підсумкової атестації у закладах загальної середньої освіти в 2017/2018
навчальному році, підготовлених спільно з Національною академією педагогічних
наук України та Інститутом модернізації змісту освіти.
Просимо довести їх до відома керівників закладів загальної середньої освіти
та вчителів.
Рекомендації щодо особливостей проведення державної підсумкової атестації у
закладах загальної середньої освіти в 2017/2018 навчальному році надіслано
листами Міністерства освіти і науки України від 15 січня 2018 p. №
1/9-27 (щодо особливостей проведення ДПА з іноземних мов) та від 31
січня 2018 р. № 1/9-66 «Про організоване завершення 2017/2018
н. p. та особливості проведення ДПА у закладах загальної середньої освіти».
Фізика
Атестаційна робота укладається вчителем із завдань різних типів і рівнів
складності з усіх розділів базового курсу фізики співвідносно навчальному часу,
передбаченому на вивчення певної теми. Завдання добираються вчителем так, щоб
вони надали можливість визначити розуміння учнями основних фізичних
понять і законів, уміння аналізувати фізичні явища та процеси, сформованість
навичок розв’язання задач.
Для укладання атестаційних робіт учитель може використовувати збірники
завдань для проведення державної підсумкової атестації з фізики, або інші
збірники завдань з фізики, що мають відповідний гриф. Час, який відводиться на
виконання атестаційної роботи, типи завдань та їх кількість в атестаційній
роботі, кількість варіантів атестаційних робіт визначає вчитель.
До складу атестаційної роботи можуть бути включені завдання у тестовій
формі на встановлення однієї правильної відповіді з 4-5 запропонованих;
завдання на встановлення відповідності. Ці завдання спрямовані на визначення
рівня засвоєння основних понять, уміння здійснювати нескладні розрахунки тобто
на репродуктивне відображення навчального матеріалу.
До атестаційної роботи обов’язково включаються завдання на застосування
знань, що передбачають розгорнуту відповідь. Такі завдання потребують повної,
логічної, розгорнутої відповіді з визначенням сутності запропонованих у
завданні фізичних явищ, формулюванням фізичних законів, аналізом явищ і
процесів, наведенням ілюстрацій у вигляді графіків, таблиць або схем та
обґрунтування.
Обов’язковою складовою атестаційної роботи є завдання з використанням
графіків, рисунків, а також задачі: типові та комбіновані.
Під час оцінювання виконання задач звертають увагу на такі вимоги щодо
оформлення розв’язку задачі:
-
запис умови в скороченому
вигляді;
-
переведення одиниць фізичних
величин в одиниці Міжнародної системи одиниць;
-
логічна послідовність вибору
фізичних формул і виведення кінцевої формули;
-
хід розв’язання з усіма
послідовними діями і необхідними поясненнями, графічними ілюстраціями;
аналіз і перевірка вірогідності
отриманого результату;
запис повної відповіді, якщо
потрібно знайти декілька величин або результатів.
Для класів з поглибленим вивченням фізики пропонується включити в
атестаційну роботу більше завдань високого рівня складності. Критерієм
складності для завдань у тестові формі є кількість логічних кроків, які
потрібно виконати для його розв’язання.
Під час проведення державної підсумкової атестації з фізики учням
дозволяється користуватися калькуляторами. Оскільки під час атестації учні не
можуть користуватися додатковою літературою потрібно всі дані, що необхідні для
розв’язування завдання, наводити в тексті завдання.
Час, який відводиться на виконання атестаційної роботи, типи завдань та їх
кількість в атестаційній роботі, кількість варіантів атестаційних робіт
визначає вчитель.