Шукати в цьому блозі

4/30/2021

Відбувся тренінг вчителів фізики «Формування самоосвітньої компетентності учнів основної школи на засадах сталого розвитку»

 

13 травня 2021 р. у Тернопільському ОКІППО на платформі онлайн-сервісу Google Meet відбувся тренінг вчителів фізики «Формування самоосвітньої компетентності учнів основної школи на засадах сталого розвитку». Мета заходу полягала в оволодінні учителями методикою навчання учнів питань сталого розвитку, формування готовності до роботи з учнівською молоддю для здійснення освіти та виховання на засадах сталого розвитку, сприяння формуванню ціннісного ставлення до людини і довкілля.

В ході заходу методист ТОКІППО Гайда В.Я. висвітив сучасні інноваційні освітні підходи до створення умов для професійної самореалізації вчителя фізики, особливості створення ефективного освітнього середовища для формування самоосвітньої компетентності на засадах сталого розвитку. Грунтовно проаналізував освітню програму щодо її потенційних можливостей у реалізації ідей сталого розвитку на уроках фізики та у процесі реалізацій навчальних проектів.

Заступник директора ТОКІППО, кандидат географічних наук Вітенко І.М. детально зупинився на практичних аспектах реалізації ідей сталого розвитку в освітньому процесі на прикладі навчально-методичного ресурсу для педагогічних працівників з реалізації наскрізної змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» та проаналізував «Поради для ледачих як врятувати світ», що містять прості рекомендації для натхнення на щодень, які кожен з нас може зробити на підтримку Цілей сталого розвитку - у власній оселі, у місцевій громаді, на роботі.

4/20/2021

У ТОКІППО відбувся тренінг «Формування дослідницької компетентності учнів на основі віртуального фізичного експерименту

 

16 квітня 2021 року у Тернопільському ОКІППО в рамках IV Міжнародної науково-практичної конференції «Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності» відбувся тренінг «Формування дослідницької компетентності учнів на основі віртуального фізичного експерименту», який організував методист ТОКІППО Гайда В.Я.

Мета заходу полягала у розкритті універсальності навчального фізичного експерименту щодо формування дослідницької та самоосвітньої компетентностей учнів, розвитку навичок винахідництва; формування готовності та удосконалення методичної підготовки вчителя щодо застосування засобів реалізації віртуального фізичного експерименту на уроках фізики та астрономії. Захід відбувався на платформі онлайн-сервісу Google Meet.

В ході заходу Гайда В.Я. розглянув питання щодо місця і ролі віртуального експерименту в шкільному курсі фізики. Детально зупинився на методичних аспектах організації фізичного практикуму, короткочасних експериментальних дослідженнях, експериментальних задач, самостійних дослідів і спостереженнь учнів, домашніх дослідів та творчих експериментальних завдань з використанням засобів реалізації віртуального фізичного експерименту. Презентував слухачам навчальний посібник «Методика навчання фізики: формування самоосвітньої та ІКТ компетентностей учнів 9 класу з використанням мобільних телефонів» (автори Гайда В.Я., Садовий М.І., Касьянчук  В.Д.) у якому описано  цікаве поєднання класичного фізичного експерименту та інноваційного методу використання принципу BYOD при виконанні лабораторних робіт. Така інтеграція сприяє більш ефективному набуттю учнями необхідних компетентностей та надає гнучкості навчальному фізичному експерименту.

Досить грунтовно Гайда В.Я. спільно з учителем фізики Синьківської ЗОШ І-ІІІ ст Боднаром Н.І. зупинилися на особливостях ППЗ «Algodoo» та його можливостях у реалізації навчального фізичного експерименту на різних етапах уроку. Детально висвітлили питання використання віртуального середовища на етапі актуалізації знань при вивченні теми у 7 класі «Траєкторія руху тіла».

Цікавим і пізнавальним для учасників заходу був виступ Михайленка В.В., вчителя КЗ НВК "Мишковицький ЗЗСО І-ІІІ ст.-ЗДО" щодо реалізації STEM – проектів на основі апаратно-обчислювальної платформи ARDUINO, на основі якої учителем спільно з учнями були здійсненні експериментальні задачі, самостійні досліди і спостереження учнів, домашні дослідні та творчі експериментальні завдання. Стефанюк Я. О., вчитель фізики Літятинського ЗЗСО І-ІІ ст. поділився цікавими розробками з робототехніки та особливостями використання смартфонів у реалізації навчальних проектів.

У підсумку учасники тренінгу погодилися, що реалізація віртуального експерименту сприяє розкриттю творчого потенціалу учнів, спонукає їх здійснювати дослідження, набувати навиків самостійно здобувати знання та планувати самоосвітню діяльність.

3/25/2021

 

Переглянути он-лайн тренінг

 «Формування дослідницької компетентності учнів на основі віртуального фізичного експерименту»

можна за посиланням

https://drive.google.com/file/d/1H-AyaOKaMCAjqnWRoeTiMY_cWacuNX23/view?usp=sharing

3/12/2021

Всеукраїнська науково- практична конференція «STEM – світ інноваційних можливостей. Формування освітнього SТЕM-середовища»

      Відділ STEM-освіти інформує про проведення 1 квітня 2021 року Всеукраїнської науково-
практичної конференції «STEM – світ інноваційних можливостей. Формування освітнього SТЕM-середовища».

      Конференцію організовано ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» спільно з НЦ «Мала академія наук України» у рамках XII Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти - 2021» й виставки освіти за кордоном «WorldEdu»з метою об’єднання інтелектуальних зусиль представників освіти і науки, соціальних партнерів для висвітлення проблематики з питань розвитку напрямів SТЕM-освіти в Україні, формування освітнього SТЕM-середовища з використанням технологічних засобів навчання, інноваційних моделей освіти.

        Спікерами заходу будуть представники ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», НЦ «Мала академія наук України», обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, закладів освіти, громадських об’єднань (програма додається).

Під час конференції відбудеться нагородження переможців Всеукраїнського заходу 

«Краща STEM-публікація – 2020».

Конференція відбудеться в режимі онлайн. 

Початок о 14 годині.

Тривалість 3 години. 

Для участі та отримання електронного сертифікату необхідно заповнити

Google-форму за покликанням: https://forms.gle/V173nVuFPskZ3GU38. 

Лінк на конференцію буде надіслано напередодні заходу усім зареєстрованим учасникам на

електронну адресу, вказану при реєстрації.

3/11/2021

Вебінари видавництва "Ранок"

 Фізика у школі. Виклики долаємо разом!

15 березня

16:00 - 18:00

Форма реєстрації

Сучасна експериментальна фізика та квантові технології
Кордюк Олександр Анатолійович, директор Київського академічного університету, член-кореспондент НАН України, професор,
доктор фізико-математичних наук
16:15 -16:25
Сучасний школяр. Який він?
Пугачов Дмитро Леонідович, кандидат психологічних наук
16:25 -16:40
Геометрична оптика з точки зору хвильової теорії світла.
Пшенічка Пауль Францевич, викладач фізики та астрономії Чернівецького ліцею №1.
16:40 -17:00
Лайфґаки та практичні кейси від методистів та вчителів
Божинова Фаїна Яківна, учитель фізики Харківської гімназії № 46 ім. М. В. Ломоносова, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист, відмінник народної освіти України, Співавтор лінійки підручників з фізики та посібників для загальноосвітніх закладів
17:00 -17:20
Як працює інструментальна цифрова дидактика на уроках фізики
Чернецький Ігор Станіславович, завідувач відділу створення навчально-тематичних систем знань Національного центру «Мала академія наук України», кандидат педагогічних наук
17:20 -17:30
Про ефективність використання підручника в освітньому процесі
Полоз Володимир Володимирович, вчитель фізики вищої кваліфікаційної категорії, учитель методист Прилуцької гімназія № 1 ім. Георгія Вороного Прилуцької міської ради
17:30 -17:40
Розвиток внутрішньої мотивації до пізнання фізичної науки — успішне майбутнє учнів
Блащук Анатолій Петрович, вчитель-методист, вчитель фізики комунального закладу "Подільський науково-технічний ліцей для обдарованої молоді"
17:40 -17:50
Як виконати програму з фізики в умовах змішаного навчання
Шевельова Тетяна, вчителька фізики Борівського академічного ліцею Фастівського району
17:50 -18:00
Метод кейсів як стимул розвитку пізнавальних інтересів здобувачів освіти на уроках фізики
Вдовиченко Ольга Валеріївна, вчителька фізики Білоцерківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №9 з поглибленим вивченням іноземних мов Білоцерківської міської ради Київської області
18:00 -18:10
Створення відеодемонстрацій лабораторних робіт та використання інтерактивних симуляцій, для виконання навчальної програми з фізики в умовах дистанційного навчання.
Сиротенко Володимир Миколайович, вчитель фізики Богуславського академічного ліцею №1, вчитель-методист, лауреат Всеукраїнського конкурсу "Вчитель року"
18:10 -18:15
Профільна фізика сьогодні
Анисимова Тамара Олександрівна, вчителька фізики Боярського ліцею "Гармонія", вчитель-методист

3/02/2021

 Вітаю, колеги!

Прошу долучитися до Моніторингу рівня сформованості самоосвітньої компетентності учнів. В даний час триває коригувальний етап моніторингу, мета якого полягає в уточненні природи мотивації до навчання.
Адже Мотивація до навчання сприяє розвитку інтелекту, є рушійною силою удосконалення особистості в цілому.
Запропонуйте учням 7-9 класів пройти опитування за покликанням

https://ternofizik.blogspot.com/p/blog-page_31.html


Участь в опитуванні триватиме до 5 хвилин.


Пройти опитування учні можуть і з дому, після уроків, у зручний для них та Вас час.
Щиро дякую за співпрацю!

2/25/2021

«Fest-фізика» у Мишковичах

 25 лютого 2021 року з метою обміну досвідом вчителів фізики та астрономії  закладів загальної середньої освіти Тернопільської області щодо формування ключових компетентностей учнів та новими можливостями шкільного фізичного експерименту відповідно до оновленої програми відбувся обласний фестиваль фізичних ідей «Fest-фізика».  Захід відбувався на базі комунального закладу навчально-виховний комплекс "Мишковицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад" Великоберезовицької селищної ради Тернопільської області на платформі онлайн-сервісу Google Meet.


Методист ТОКІППО Гайда В.Я. торкнувся методичних засад формування самоосвітньої компетентності учнів в освітньому процесі та проаналізував результати моніторингу сформованості мотивації до вивчення фізики та потребу у самовдосконаленні учнів 7-9 класів.

Столицю представляв Сіпій В.В. науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України, який детально зупинився на еволюційному шляху поповнення кабінетів фізики цифровим обладнанням, починаючи від рахівниці, та можливостями застосування сучасного цифрового обладнання у шкільному фізичному експерименті.

Завідувач кафедри фізики та методики її викладання Мохун


С.В. поділився із слухачами думками щодо актуальних питань вивчення астрономії, новим дидактичним забезпеченням та мультимедійним супроводом вивчення курсу астрономії в закладах загальної середньої освіти.

Учитель НВК «Лозівська ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ» Шемеля М.А. доповів про
сучасні дослідження сільської обсерваторії, її теперішні набутки та плани на майбутнє.

Із особливостями реалізації навчального фізичного експерименту на


основі апаратно-обчислювальної платформи ARDUINO та ідеї подальшого розгортання ідей STEM-освіти поділився Михайленко В.В., вчитель фізики НВК «Мишковицька ЗОШ І-ІІІ ст.-

ДНЗ».

Дідора Т. Д. з висоти досвіду порівняв методичні підходи до шкільного фізичного експерименту та підкреслив відчутні позитивні зрушення у бік зміцнення матеріальної бази кабінетів фізики

 

25 лютого 2021 року, відповідно до плану роботи інституту, відбудеться фестиваль фізичних ідей «Fest-фізика» для вчителів фізики та астрономії.

Початок роботи о 12 год.

Долучитися до участі в фестивалі фізичних ідей «Fest-фізика» можна за покликанням


https://youtu.be/iaI4GP1wnFU 


2/11/2021

Вітаю, колеги!
Прошу долучитися до Моніторингу рівня сформованості самоосвітньої компетентності учнів. В даний час триває коригувальний етап моніторингу, мета якого полягає у уточненні природи мотивації до навчання.
Адже Мотивація до навчання сприяє розвитку інтелекту, є рушійною силою удосконалення особистості в цілому.
Запропонуйте учням 7-9 класів пройти опитування за покликанням

https://ternofizik.blogspot.com/p/blog-page_31.html


Участь в опитуванні триватиме до 5 хвилин.


Пройти опитування учні можуть і з дому, після уроків, у зручний для них та Вас час.
Щиро дякую за співпрацю!