Шукати в цьому блозі

3/14/2022

10 безкоштовних мобільних додатків із доповненою реальністю

 Найпростіший варіант елементів доповненої реальності – це зображення, відео, 3D-модель або текст, які з'являються на екрані смартфона при наведенні його камери на якусь мітку. Міткою може служити якесь зображення чи навіть предмет. Крім того, доповнена реальність дозволяє впливати на об'єкт.



11/18/2021

Он-лайн семінар «Хмарні сервіси у професійній діяльності вчителів фізики та астрономії»

        18 листопада 2021 року у ТОКІППО на платформі онлайн-сервісу Google Meet відбувся он-лайн семінар «Хмарні сервіси у професійній діяльності вчителів фізики та астрономії». Мета заходу полягала в ознайомленні учасників заходу із основними аспектами щодо особливостей використання хмарних сервісів в освітньому процесі з фізики та астрономії; формувати готовність учителів до впровадження засобів хмарних технологій для реалізації віртуального фізичного експерименту та удосконалення методики навчання фізики та астрономії.

Зокрема, Олексюк О. Р., доцент ТОКІППО, кандидат педагогічних наук проаналізувала еволюцію форм і методів навчання на уроках фізики спричинених активним впровадженням сервісів хмарних технологій.

Методист ТОКІППО Гайда В. Я., детально зупинився на методичних засадах формування самоосвітньої компетентності учнів в освітньому процесі засобами хмарних технологій, методичними та дидактичними розробками, які розміщенні на блозі «Учителю фізики» та складають потужний мультимедійний супровід реалізації практичної складової шкільного курсу фізики.

Учитель фізики Ладичинської гімназії Гриб М. М. поділився власним досвідом створення дидактичного забезпечення та мультимедійного супроводу вивчення курсу фізики в основній школі на основі хмарних сервісів. Деякі аспекти реалізації практичної складової курсу астрономії засобами хмарних технологій розкрив Шемеля М. А., вчитель фізики НВК «Лозівської ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ».

Вчитель фізики КЗ НВК "Мишковицької ЗОШ І-ІІІ ст-ДНЗ" Михайленко В. В., поділився напрацюваннями та перспективами реалізації навчального фізичного експерименту на основі апаратно-обчислювальної платформи ARDUINO.

Під час обговорення учасниками заходу було підтримано важливість запровадження в освітній процес вивчення фізики та астрономії хмарних сервісів, які урізноманітнення процесу вивчення фізики, мотивації до навчання та сприяють удосконаленню професійної діяльності вчителів фізики та астрономії 

10/07/2021

Всеукраїнська Інтернет-олімпіада фізики

 Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 17 серпня 2021 року № 913 «Про проведення Всеукраїнських учнівських Інтернет-олімпіад у 2021/2022 навчальному році» Міністерством освіти і науки України спільно з управлінням освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації на базі Херсонського фізикотехнічного ліцею Херсонської міської ради розпочато проведення Всеукраїнської учнівської Інтернет-олімпіади з фізики.

Всеукраїнська Інтернет-олімпіада фізики проводиться у два етапи.

І етап (заочний) складається з двох турів.

І тур: вересень-жовтень 2021 року. Термін відправки робіт: до 20.10.2021 р. включно.

 ІІ тур: жовтень-листопад 2021 року. Термін відправки робіт: до 30.11.2021 р.

ІІ етап (очний). Терміни проведення: орієнтовно січень 2022 (визначатиметься поточною пандемічною ситуацією).

Реєстрація учасників першого етапу здійснюється за посиланням: http://physics.ftl.kherson.ua

За цією ж адресою учасники зможуть отримати умови завдань, завантажити свої роботи, отримати варіанти розв’язків та іншу інформацію.

Інструкція для учасників Всеукраїнської Інтернет-олімпіади з фізики 2021/2022 навчального року

 Система шифрує всі роботи, тому єдиний випадок, коли Ви надаєте своє прізвище, ім’я та місце навчання – це форма реєстрації. Залишати відомості, які ідентифікують Вас у завантаженій роботі, НЕ ДОЗВОЛЕНО! За це Ви можете бути дискваліфіковані! 

Розв’язки слід оформлювати в електронному вигляді та надсилати у форматі *.doc, *.docx, або *.pdf по кожній задачі ОКРЕМО у вікні «Завантаження роботи».

 Жодні «рукописні» розв’язки та їх скани до перевірки допускатися не будуть. У текст розв’язку задачі дозволяється включати фото зроблених від руки малюнків. До закінчення терміну подачі робіт дозволяється перезавантажувати розв’язки, при цьому для перевірки буде братися лише ОСТАННІЙ відправлений Вами варіант розв’язку. За будь яких обставин попередні варіанти розв’язків до уваги братися не будуть. При завантаженні файлу обов’язково дочекайтесь відповіді системи про успішне завантаження вашої роботи, в іншому випадку система повідомить вас про допущену Вами помилку. 

Роботи, які Ви не завантажили в систему або оформлені не у вказаному форматі, або надіслані у будь який інший спосіб, не будуть допущені до перевірки.

 Ви маєте змогу переглядати свої завантаження в системі через меню «Мої завантаження», також є можливість зворотного завантаження власного файлу з того чи іншого завдання для доопрацювання або контролю вашої роботи. 

Протягом усієї олімпіади Ви можете ставити членам журі питання щодо умов задач або технічних проблем. У випадках, коли журі вважатиме питання некоректними, таким, що розкривають зміст задач або такими, що не мають стосунку до умов задач, журі дає відповідь: − «Без коментарів». 

У випадку, якщо виникнуть проблеми із входом у систему, можна надсилати питання лише з цього приводу на електронну пошту: kphysftl@gmail.com.

 Результати перевірки робіт учасників та варіанти розв’язків будуть оголошуватися лише після закінчення термінів проведення та перевірки усіх надісланих учасниками робіт, відповідно, кожного з турів. 

З повагою журі та оргкомітет олімпіади.

 Бажаємо успіху!

9/15/2021

Всеукраїнська інтернет-олімпіада з фізики

 Інформаційний лист-запрошення до участі у Всеукраїнській інтернет-олімпіаді з фізики

    Шановні друзі! Вітаємо Вас з початком нового навчального року та висловлюємо сподівання на те, що всі будуть здорові і ніщо не завадить нам займатися улюбленою справою, тобто ФІЗИКОЮ!

    З радістю повідомляємо, що на виконання наказу Міністерства освіти і науки України No913 від 17.08.2021 Всеукраїнська учнівська Інтернет-олімпіада з фізики у 2021/2022 навчальному році відбудеться на базі Херсонського фізико-технічного ліцею Херсонської міської ради. Олімпіада відбудеться відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські Інтернет-олімпіади, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 11 червня 2012 року No 671, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 червня 2012 року за No 1074/21386

    Запрошуємо усіх зацікавлених долучитися до цієї події та взяти участь в олімпіаді!

    Дякуємо всім небайдужім за сприяння та підтримку!

    Інструкція для учасників Всеукраїнської Інтернет-олімпіади з фізики 2021/2022 навчального року

    Всеукраїнська Інтернет-олімпіада з фізики проводиться у два етапи.

І етап (заочний) буде складатися з двох турів.

І тур: вересень-жовтень 2021 року. Термін відправки робіт: до 20.10.2021 р. включно.

ІІ тур: жовтень-листопад 2021 року. Термін відправки робіт: до 30.11.2021 р. (орієнтовно, слідкуйте за оголошеннями).

ІІ етап (очний). Терміни проведення: орієнтовно січень 2022 (залежно від епідеміологічної ситуації).

    Реєстрація учасників першого етапу здійснюється за посиланням: http://physics.ftl.kherson.ua

    За цією ж адресою учасники зможуть отримати умови завдань, завантажити свої роботи, отримати варіанти розв’язків та іншу інформацію.

    Система шифрує всі роботи, тому єдиний випадок, коли Ви надаєте своє прізвище, ім’я та місце навчання – це форма реєстрації. Залишати відомості, які ідентифікують Вас у завантаженій роботі     НЕ ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ! За це Ви можете бути дискваліфіковані!

    Розв’язки слід оформлювати в електронному вигляді та надсилати у форматі *.doc, *.docx, або *.pdf по кожній задачі ОКРЕМО у вікні «Завантаження роботи». Ніякі «рукописні» розв’язки та їх скани до перевірки допускатися не будуть. У текст розв’язку задачі дозволяється включати фото зроблених від руки малюнків. До закінчення терміну подачі робіт дозволяється перезавантажувати розв’язки, при цьому для перевірки буде братися лише ОСТАННІЙ відправлений Вами варіант розв’язку. За будь яких обставин попередні варіанти розв’язків до уваги братися не будуть.

    При завантаженні файлу обов’язково дочекайтесь відповіді системи про успішне завантаження вашої роботи, в іншому випадку система повідомить вас про допущену Вами помилку.

    Роботи, які Ви не завантажили в систему або оформлені не у вказаному форматі, або надіслані у будь який інший спосіб не будуть допущені до перевірки.

    Ви маєте змогу переглядати свої завантаження в системі через меню «Мої завантаження», також є можливість зворотного завантаження власного файлу з того чи іншого завдання для доопрацювання або контролю вашої роботи.

    Протягом усієї олімпіади Ви можете ставити членам журі питання щодо умов задач або технічних проблем. У випадках, коли журі вважатиме питання некоректними, таким, що розкривають зміст задач або такими, що не мають стосунку до умов задач, журі дає відповідь: − «Без коментарів».

    У випадку, якщо виникнуть проблеми із входом у систему, можна надсилати питання лише з цього приводу на електронну пошту: kphysftl@gmail.com.

    Результати перевірки робіт учасників та варіанти розв’язків будуть оголошуватися лише після закінчення термінів проведення та перевірки усіх надісланих учасниками робіт, відповідно, кожного з турів.


Бажаємо успіху!

8/19/2021

У ТОКІППО відбулася педагогічна студія з фізики та астрономії

     19 серпня 2021 р. у ТОКІППО з метою ознайомлення учасників заходу із основними аспектами щодо формування ключових компетентностей школярів відповідно до особливостей відкритого освітнього простору Нової української школи. Окреслити шляхи реалізації методичних підходів, скерованих на активізацію мотивації учнів та їх пізнавальної активності до вивчення фізики та астрономії на основі додатка Google Hangouts Meet проводилася педагогічна студія з фізики та астрономії у рамках серпневих педагогічних студій «Освіта Тернопільщини: виклики сьогодення та завдання з організації якісного освітнього процесу в 2021/2022 навчальному році»

Особливості науково-методичного підходу щодо формування ключових  компетентностей учнів на уроках фізики засобами хмарних технологій та сучасні напрямки впровадження STEM-освіти в рамках дослідницького підходу до вивчення фізики розкрила Олексюк О.Р., доцент ТОКІППО, кандидат педагогічних наук

Методист ТОКІППО Гайда В.Я., підбив підсумки щодо реалізованих методичних заходів з актуальних питань методики фізики, наголосив про важливу роль кожного учителя у становленні особистості учня та детально зупинився на питанні формування ключових компетентностей учнів на уроках фізики та астрономії відповідно до вимог цифрового суспільства.

Палітру засобів моніторингу рівня досягнення очікуваних результатів учнів  з фізики та стан участі учнів закладів загальної середньої освіти у ЗНО учасникам заходу висвітила у своєму виступі Онищук Л.З., методист ТОКІППО.

Досвідом реалізації навчальних  
проектів, як засобу активізації пізнавальної активності учнів на уроках фізики поділилася
Мурза С. З., вчитель фізики ТНВК ШЕЛ №9 ім. І. Блажкевич.

На питаннях формування дослідницької компетентності школярів шляхом реалізації навчального фізичного експерименту детально зупинився Перунов Р. О.  вчитель фізики Рогачинської ЗОШ І-ІІІ ст. Учитель фізики та астрономії ОЗ Почаївська ЗОШ І-ІІІ ст. Бондарчук О.В., грунтовно висвітлив особливості реалізації практичної складової курсу фізики та астрономії на основі віртуального фізичного експерименту.

7/23/2021

 Про проведення Всеукраїнського науково-практичного семінару «STEM-освіта у 2021-2022 навчальному році: актуальні питання та перспективи»

18 серпня 2021 р. об 11.00 відділ STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» за підтримки ТОВ «Всеосвіта» проводить Всеукраїнський науково-практичний семінар «STEM-освіта у 2021-2022 навчальному році: актуальні питання та перспективи»

На онлайн-семінарі будуть обговорюватися:

 стан та актуальні питання розвитку STEM-освіти в Україні;

 методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах освіти;

 проблеми та ресурси професійного розвитку педагогічних працівників з питань STEM-навчання.

До участі запрошуються науково-педагогічні працівники, обласні координатори з питань STEM-освіти, керівники, педагогічні працівники закладів освіти.

Зареєструватися та докладніше ознайомитися з програмою семінару можна за покликанням: https://vseosvita.ua/seminar/8. Участь у заході безкоштовна.

7/19/2021

Астрономічні бої

 Повідомляємо, що з метою популяризації астрономічних знань та 
сприяння вивченню астрономії зацікавленими учнями українських шкіл, переможцями Міжнародної олімпіади з астрономії та астрофізики попередніх років, та їх наставниками, в минулому році був створений веб сайт «АстроПісочниця» (AstroSandBox, ASB) https://www.astrosandbox.com/ та започаткований новий вид змагань з астрономії та астрофізики - Астрономічні бої.

Карантинні обмеження, які тривають другий рік поспіль, не дозволяють провести Астробої в очній формі, тому і в цьому році цей захід буде проводитись в онлайн-форматі протягом 15-19 серпня 2021 року.

До участі у змаганнях запрошуються учні 9-11 класів закладів загальної середньої освіти, які цікавляться астрономією та астрофізикою.

З усіма матеріалами, стосовно цих змагань, а також реєстраційними формами для учасників та майбутніх членів журі можна ознайомитись за посиланням: https://www.astrosandbox.com/fights.


5/21/2021

«Астропосиденьки»

21 травня 2021 року, відповідно до плану роботи інституту,

 відбудеться засідання клубу астролюбителів 

"Небозвід", "ТерАстро" .

Початок трансляції о 15 год.

Долучитися до участі в заході можна за покликанням

 https://www.facebook.com/groups/766663763822229/events



4/30/2021

Відбувся тренінг вчителів фізики «Формування самоосвітньої компетентності учнів основної школи на засадах сталого розвитку»

 

13 травня 2021 р. у Тернопільському ОКІППО на платформі онлайн-сервісу Google Meet відбувся тренінг вчителів фізики «Формування самоосвітньої компетентності учнів основної школи на засадах сталого розвитку». Мета заходу полягала в оволодінні учителями методикою навчання учнів питань сталого розвитку, формування готовності до роботи з учнівською молоддю для здійснення освіти та виховання на засадах сталого розвитку, сприяння формуванню ціннісного ставлення до людини і довкілля.

В ході заходу методист ТОКІППО Гайда В.Я. висвітив сучасні інноваційні освітні підходи до створення умов для професійної самореалізації вчителя фізики, особливості створення ефективного освітнього середовища для формування самоосвітньої компетентності на засадах сталого розвитку. Грунтовно проаналізував освітню програму щодо її потенційних можливостей у реалізації ідей сталого розвитку на уроках фізики та у процесі реалізацій навчальних проектів.

Заступник директора ТОКІППО, кандидат географічних наук Вітенко І.М. детально зупинився на практичних аспектах реалізації ідей сталого розвитку в освітньому процесі на прикладі навчально-методичного ресурсу для педагогічних працівників з реалізації наскрізної змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» та проаналізував «Поради для ледачих як врятувати світ», що містять прості рекомендації для натхнення на щодень, які кожен з нас може зробити на підтримку Цілей сталого розвитку - у власній оселі, у місцевій громаді, на роботі.