Шукати в цьому блозі

8/15/2022

 

ПЛАН

проведення педагогічної студії з фізики та астрономії

у рамках серпневих педагогічних студій

з організації якісного освітнього процесу

в 2022/2023 навчальному році»

1.              Сучасні інформаційно-комунікаційні та цифрові технології в організації STEM-орієнтованого навчання.

Олексюк О.Р., доцент ТОКІППО, кандидат педагогічних наук

2.              Психосоціальна підтримка дітей в умовах війни.

Жизномірська О.Я., доцент ТОКІППО, кандидат психологічних наук.

3.              Формування ключовихкомпетентностей учнів на уроках фізики та астрономії відповідно до вимогцифрового суспільства та військового стану.

Гайда В.Я., методист ТОКІППО, доктор філософії

4.          Аспекти організації безпечного освітнього середовища в умовах військовогостану.

Колодійчук О. Я., доцент ТОКІППО, кандидат педагогічних наук

5.               Реалізація STEM-проектів у шкільному курсі фізики та астрономії.

Михайленко В.В., вчитель фізики КЗ НВК "Мишковицької ЗОШ І-ІІІ ст-ДНЗ".

.

6/30/2022

 30 червня 2022 року відбувся майстер-клас «Форми і методи формування самоосвітньої компетентності учнів на засадах сталого розвитку» для вчителів фізики та астрономії закладів загальної середньої освіти Тернопільської області.

Зміст роботи

1.    Формуваннясамоосвітньої компетентності учнів на основі діяльнісного підходу при вивченні фізикита астрономії.

Гайда В.Я., методист ТОКІППО

 

2.    Особливості впровадження в освітній процес STEM шляхом реалізації навчальних проектів.

Машталяр О.М., вчитель фізики Комунального заклауд Острівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Великоберезовицької селищної ради





6/22/2022

30 червня 2022 року майстер-клас

       30 червня 2022 року, відповідно до плану роботи інституту, відбудеться майстер-клас «Форми і методи формування самоосвітньої компетентності учнів на засадах сталого розвитку» для вчителів фізики та астрономії закладів загальної середньої освіти Тернопільської області.

Для участі в заході потрібно попередньо зареєструватися за покликанням: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe2iifK76-zWHPCoz04F5OwRsWhiBHkjxu3TF7Zj4JUxKeRCA/viewform

Початок заходу о 10 год 00 хв.

Усі зареєстровані учасники отримають на електронну адресу, яку вкажуть під час реєстрації, повідомлення з доступом до трансляції онлайн-семінару. Трансляція заходу буде доступна у додатку Google Hangouts Meet.

5/25/2022

З 24 ТРАВНЯ ДО 29 ТРАВНЯ 2022 РОКУ ТРИВАЄ ВИБІР ПІДРУЧНИКІВ

 

Авторський колектив: 


Гайда В. Я., Подолюк С. М., 

Мідак Л. Я., Фоменко Н. В., Кравець В. І., Кравець І. В., Олійник І. В., Пушкар З. М., Банах С. В.,  Стахурська В. П., Козловська Л. П.


Науковий редактор: Галина Жирська, кандидат педагогічних наук, 
Доцент кафедри загальної біології та методики навчання природничих дисциплін ТНПУ

Навчальна програма «Пізнаємо природу. 5-6 класи (інтегрований курс)»
(авт. Біда Д. Д., Гільберг Т. Г., Колісник Я. І.)

Презентація підручника

Переглянути підручник

Календарне планування 

Розробки уроків 

Увага! До початку 2022-2023 навчального року
до підручника буде готовий зошит оцінювання - поурочного і тематичного.

5/16/2022

STEM-освіта - проект майбутнього. Перспективи та способи впровадження STEM-освіти в навчальну діяльність

 Що таке STEM-освіта ?

STEM-освіта – це низка чи послідовність курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи або для того й іншого, вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять.
Чим STEM відрізняється від звичайної спеціалізованої школи?
По-перше, змінюється звична для нас форма викладання, коли урок побудований навколо вчителя. За STEM методикою, в центрі уваги знаходиться практичне завдання чи проблема. Учні вчаться знаходити шляхи вирішення не в теорії, а прямо зараз шляхом спроб та помилок.


4/22/2022

Інноваційні технології змішаного навчання

 Стрімкий розвиток комп’ютерної техніки, застосування її в усіх галузях, повсякденному житті, можливість сучасного комп’ютера зберігати, представляти та обробляти будь-яку інформацію зумовило їх використання в освітній діяльності. Широкомасштабний розвиток педагогіки співпраці, активізація та індивідуалізація навчання, використання креативних технологій навчання змінили роль і місце викладача в навчальному процесі. Зміни, які відбулися в суспільстві наприкінці ХХ сторіччя, призвели до необхідності заміни авторитарної системи синхронного управління навчальною аудиторією асинхронним навчанням. Розвиток комп’ютерних мережних технологій став однією з перспективних платформ для розвитку сучасної системи дистанційної освіти, електронного навчання (e-learning), мобільного навчання (mlearning), які ефективно використовуються для різноманітних форм навчання. В зв’язку з розвитком e-learning визначився новий напрям – змішане навчання (ЗН) (blended learning). Відповідно до цього в усьому світі відбувається стрімкий розвиток індустрії зі створення програмних комплексів e-learningрізної спрямованості, в тому числі систем доставки контенту, організації та управління навчанням – LMS (Learning Management Systems), які об’єднують у собі інструменти адміністрування, комунікацій, оцінки знань, розробки навчальних курсів.

Детальніше...

4/19/2022

Впровадження інноваційних технологій на уроках фізики

 1.    Інноваційні технології навчання.

Наприкінці 90-х років XX століття в педагогічній літературі з’явився новий термін — «інноваційна технологія». Термін «інновація» означає вне­сення в навчальний процес нового (факти, методи, прийоми), що покра­щує діючу систему освіти. 

 Інноваційна освітня технологія – сукупність форм, методів і засобів навчання, виховання та управління, об'єднаних єдиною метою; добір опе­раційних дій педагога з учнем, у результаті яких суттєво покращується мо­тивація учнів до навчального процесу.

Педагогічні інновації - це процес становлення чи вдосконалення теорії і практики освіти, котрий оптимізує досягнення її мети; результат процесу впровадження нового в педагогічну теорію і практику, що оптимізує досягнення освітньої мети.

Інноваційна педагогічна діяльність полягає у розробці, поширенні чи застосуванні освітніх інновацій. Інноваційна освітня діяльність проводиться на рівні навчального закладу, регіональному та всеукраїнському.

Детальніше...

4/07/2022

 Чудова новина для школярів!

Рекомендуємо застосунок для здійснення лабораторних робіт із фізики, хімії та біології.
AR_Book – інтерактивний помічник у проходженні шкільної програми, розроблений компанією Flexreality.
Кількість експериментів збільшується кожного дня.
Завантажити застосунок можна за посиланнями нижче.
Google Play 👉 bit.ly/3x4It0V


4/04/2022

Методичні рекомендації

 щодо окремих питань завершення 2021/2022 навчального року 

Щодо організації освітнього процесу та тривалості навчального року

 У межах академічної автономії, відповідно до частин третьої та четвертої статті 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту» питання організації освітнього процесу, виконання освітньої програми, навчального плану є внутрішнім питанням кожного закладу загальної середньої освіти, його педагогічної ради та завданням педагогічних працівників.

З огляду на зазначене Міністерство освіти і науки рекомендує закладам загальної середньої освіти:

завершити 2021/2022 навчальний рік, самостійно визначивши день закінчення освітнього процесу шляхом внесення, за необхідності, відповідних змін до структури навчального року, визначеної закладом;

забезпечити виконання освітніх програм, навчальних програм та навчального плану за рахунок ущільнення навчального матеріалу, організації самостійної навчальної діяльності учнів, додаткових консультацій з використанням технологій дистанційного навчання тощо та внести відповідні зміни до календарно-тематичного планування з предметів інваріантної та варіативної складової навчального плану закладу освіти для забезпечення якісного виконання програм без урахування показників з кількості днів;

звернути увагу на необхідність психологічної підтримки дітей, у тому числі після завершення навчального року. Відповідні матеріали розміщено на сайтах Міністерства освіти і науки України та Інституту модернізації змісту освіти за посиланнями:

- https://mon.gov.ua/ua/news/mon-zapuskaye-informacijnukampaniyu-pro-te-yak-zaspokoyiti-ditej-pid-chas-vijni - інформаційні матеріали «Психологічна турбота про дітей під час військових дій;

- https://mon.gov.ua/ua/vseukrayinskij-rozklad - Всеукраїнський розклад (психологічні хвилинки);

- https://poruch.me/ - проєкт психологічної підтримки «ПОРУЧ» (групи психологічної підтримки для підлітків, для батьків, для психологів) - спільний проєкт Міністерства освіти і науки України, Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), Українського інституту когнітивно-поведінкової терапії та ГО «ВГЦ «Волонтер»;

- https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialno-pedahohichna-robota/materialy-dlia-vykorystannia-v-roboti-pid-chas-voiennykh-diy/ - матеріали для використання в роботі, записи вебінарів, «Гаряча лінія», контакти психологів тощо.