Шукати в цьому блозі

4/02/2018



Щодо проведення державної підсумкової атестації у закладах загальної середньої освіти в 2017/2018 навчальному році
Лист МОН № 1/9-185 від 27.03.18 року
Міністерство освіти і науки надсилає для практичного використання орієнтовні вимоги до змісту атестаційних завдань для проведення державної підсумкової атестації у закладах загальної середньої освіти в 2017/2018 навчальному році, підготовлених спільно з Національною академією педагогічних наук України та Інститутом модернізації змісту освіти.
Просимо довести їх до відома керівників закладів загальної середньої освіти та вчителів.
Рекомендації щодо особливостей проведення державної підсумкової атестації у закладах загальної середньої освіти в 2017/2018 навчальному році надіслано листами Міністерства освіти і науки України від 15 січня 2018 p. № 1/9-27 (щодо особливостей проведення ДПА з іноземних мов) та від 31 січня 2018 р. № 1/9-66 «Про організоване завершення 2017/2018 н. p. та особливості проведення ДПА у закладах загальної середньої освіти».
Фізика
Атестаційна робота укладається вчителем із завдань різних типів і рівнів складності з усіх розділів базового курсу фізики співвідносно навчальному часу, передбаченому на вивчення певної теми. Завдання добираються вчителем так, щоб вони надали можливість визначити   розуміння учнями основних фізичних понять і законів, уміння аналізувати фізичні явища та процеси, сформованість навичок розв’язання задач.
Для укладання атестаційних робіт учитель може використовувати збірники завдань для проведення державної підсумкової атестації з фізики, або інші збірники завдань з фізики, що мають відповідний гриф. Час, який відводиться на виконання атестаційної роботи, типи завдань та їх кількість в атестаційній роботі, кількість варіантів атестаційних робіт визначає вчитель.
До складу атестаційної роботи можуть бути включені завдання у тестовій формі на встановлення однієї правильної відповіді з 4-5 запропонованих; завдання на встановлення відповідності. Ці завдання спрямовані на визначення рівня засвоєння основних понять, уміння здійснювати нескладні розрахунки тобто на репродуктивне відображення навчального матеріалу.
До атестаційної роботи обов’язково включаються завдання на застосування знань, що передбачають розгорнуту відповідь. Такі завдання потребують повної, логічної, розгорнутої відповіді з визначенням сутності запропонованих у завданні фізичних явищ, формулюванням фізичних законів, аналізом явищ і процесів, наведенням ілюстрацій у вигляді графіків, таблиць або схем та обґрунтування.
Обов’язковою складовою атестаційної роботи є завдання з використанням графіків, рисунків, а також задачі: типові та комбіновані.
Під час оцінювання виконання задач звертають увагу на такі вимоги щодо оформлення розв’язку задачі:
     -         запис умови в скороченому вигляді; 
     -         переведення одиниць фізичних величин в одиниці Міжнародної системи одиниць; 
     -         логічна послідовність вибору фізичних формул і виведення кінцевої формули;
     -         хід розв’язання з усіма послідовними діями і необхідними поясненнями, графічними ілюстраціями; 
  аналіз і перевірка вірогідності отриманого результату;   запис повної відповіді, якщо потрібно знайти декілька величин або результатів.
Для класів з поглибленим вивченням фізики пропонується включити в атестаційну роботу більше завдань високого рівня складності. Критерієм складності для завдань у тестові формі є кількість логічних кроків, які потрібно виконати для його розв’язання.
Під час проведення державної підсумкової атестації з фізики учням дозволяється користуватися калькуляторами. Оскільки під час атестації учні не можуть користуватися додатковою літературою потрібно всі дані, що необхідні для розв’язування завдання, наводити в тексті завдання.
Час, який відводиться на виконання атестаційної роботи, типи завдань та їх кількість в атестаційній роботі, кількість варіантів атестаційних робіт визначає вчитель.

3/05/2018

Засідання круглого столу вчителів фізики

      2  березня  на  базі науково-демонстраційниого освітнього центру "Центр Науки" у м. Тернопіль відбулося
засідання круглого столу за участю вчителів Шумського району та ТОКІППО, в  ході якого педагоги  ознайомилися  із  підходами  щодо  формування  ключових  компетентностей  учнів та  новими  можливостями  досліджень  відповідно  до  оновленої  програми.

Матеріали заходу:

 

2/19/2018

ТНПУ ім. В.Гнатюка запрошує на Всеукраїнську олімпіаду!



Щороку, відповідно до «Положення про Всеукраїнські олімпіади вищого навчального закладу для професійної орієнтації вступників на основі повної загальної середньої освіти», в ТНПУ ім.В.Гнатюка  проводяться  фахові олімпіади.
Кожний учасник може вибрати один або декілька з таких предметів:
- математика;
- фізика;
- хімія;
- географія;
- біологія.
Олімпіада  проходить в два тури.
Перший тур – дистанційний -  триватиме з 15 лютого по 16 березня 2018р. Проведення дистанційного туру забезпечує Центр дистанційного навчання ТНПУ.
Учасники, які набрали під час першого туру 75% балів і більше, запрошуються до участі в другому турі, який проходитиме в ТНПУ ім.В.Гнатюка  25 березня 2018 р.
Для участі у Всеукраїнській олімпіаді ТНПУ ім.В.Гнатюка 2018 р. необхідно зареєструватися.
Просто зараз ви можете  заповнити анкету.

2/15/2018

Fest-фізика

14 лютого в день закоханих у «Центрі науки»
Тернополя відбувся обласний фестиваль фізичних ідей «Fest-фізика», метою якого було ознайомити учасників заходу із основними аспектами щодо формування ключових компетентностей школярів новими можливостями шкільного фізичного експерименту відповідно до оновленої програми, скерованих на активізацію пізнавальної активності учнів до вивчення фізичних явищ. Захід передбачав формат еволюції фізичного експерименту через призму всеукраїнського конкурсу «Учитель року». До учасників заходу з вітальним словом звернувся заступник директора ТОКІППО Шайнюк Ю.Ч.
Слухачі мали можливість поспілкуватися із першою хвилею конкурсу, переможцем якого був Мар’яш М.Д., вчитель фізики Коропецької ЗОШ І-ІІІ ст. Монастириського району, який продемонстрував  розроблений ним звуковий вимірювальний пристрій та показав напрямки його використання, поділився особливостями застосування структурно-логічних схем в шкільному курсі фізики.
Переможець наступного етапу конкурсу Ящик Б.Г., звернув увагу на експериментальну складову теми «Оптичні явища», та пригадав цікаві та повчальні митті конкурсу. Про важливість з
адач-демонстрацій в шкільному курсі фізики наголосив М.А. Шемеля, вчитель фізики НВК «Лозівська ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ». Ігрові форми та методи навчання фізики узагальнила Ремез Г.А., вчитель фізики ТУГ ім. І.Франка.

На питаннях формування ключових компетентностей учнів на уроках фізики та в позаурочний час засобами шкільного фізичного експерименту зупинився  В.Я.Гайда, методист ТОКІППО. Особливості спостереження дивовижного світу природи через об’єктив фотоапарата висвітлив Тригубишин Л.Т., вчитель фізики Мишковицької ЗОШ І-ІІІ ст
На питаннях формування та розвитку розумово-пізнавальних і творчих якостей учнів за допомогою апаратно-обчислювальної платформи ARDUINO зупинився Михайленко В.В., вчитель фізики Настасівської ЗОШ І-ІІІ ст., який і продемонстрував сконструйованого ним робота в дії.

Суть реалізації навчальних проектів за підтримки можливостей хмарних технологій розкрив переможець конкурсу «Вчитель року 2018» Дворський В.Д., вчитель фізики Бережанської ЗОШ І-ІІІ ст. №2. А  Семенюк С.І., вчитель фізики Якимівської філії Лановецької ЗОШ І-ІІІ ст. №2дослідним шляхом переконав присутніх у шкідливості паління.
 Цікавою та насиченою була екскурсія експозиціями «Центру науки» під керівництвом Перунова Р.О., вчитель фізики Рогачинської ЗОШ І-ІІІ ст.
У підведенні підсумків заходу взяли участь і науковці, серед яких завідувач кафедри фізики ТНТУ ім. І.Пулюя Скоренький Ю.Л, та доцент цієї ж кафедри Крамар О.І., а також Дідора Т.Д., кандидат фіз.-мат наук, які підтримали проведення таких науково-методичних заходів.


2/12/2018

Шановні колеги!


   Реєстрацію експертів для здійснення експертизи електронних версій проектів підручників для 5 і 10 класів закладів загальної середньої освіти продовжено до 17 лютого поточного року в репозитарії навчальних матеріалів на веб-сайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» (розділ «Конкурсний відбір підручників для 1, 5, 10 класів») або за посиланням: https://goo.gl/7eBS98
Реєстрація експертів для здійснення експертизи електронних версій проектів підручників для 10 класів
Шановні Експерти!
Анкета вважатиметься дійсною для розгляду комісією з відбору експертів для здійснення експертизи електронних версій проектів підручників після отримання ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» на паперових (вул. Митрополита Василя Липківського, 36, м. Київ, 03035) та електронних (expert.imzo@gmail.com) носіях таких документів:
1. Завірена довідка з місця роботи. У довідці необхідно вказати: ПІБ, повну назву посади із зазначенням назви установи, організації, підприємства, а також міністерства (відомства), стаж роботи (педагогічний, науковий, науково-педагогічний, на посаді методиста), кваліфікаційну категорію і педагогічне звання (для вчителів), науковий ступінь, вчене звання.

2. Підписане письмово зобов’язання про доброчесність та нерозголошення конфіденційної інформації у сфері здійснення експертизи електронних версій проектів підручників, які подаватимуться на конкурсний відбір проектів підручників для 5 та 10 класів закладів загальної середньої освіти, доступ до якої Ви отримаєте під час підготовки експертного висновку.

Реєстрація експертів для здійснення експертизи електронних версій проектів підручників для 10 класів

Шановні Експерти!

Анкета вважатиметься дійсною для розгляду комісією з відбору експертів для здійснення експертизи електронних версій проектів підручників після отримання ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» на паперових (вул. Митрополита Василя Липківського, 36, м. Київ, 03035) та електронних (expert.imzo@gmail.com) носіях таких документів:

1. Завірена довідка з місця роботи. У довідці необхідно вказати: ПІБ, повну назву посади із зазначенням назви установи, організації, підприємства, а також міністерства (відомства), стаж роботи (педагогічний, науковий, науково-педагогічний, на посаді методиста), кваліфікаційну категорію і педагогічне звання (для вчителів), науковий ступінь, вчене звання.

2. Підписане письмово зобов’язання про доброчесність та нерозголошення конфіденційної інформації у сфері здійснення експертизи електронних версій проектів підручників, які подаватимуться на конкурсний відбір проектів підручників для 5 та 10 класів закладів загальної середньої освіти, доступ до якої Ви отримаєте під час підготовки експертного висновку.

1/30/2018

Завершився ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з Фізики

  30 січня 2018 року в приміщенні Тернопільського національного педагогічного університету ім. В.Гнатюка відбувся ІІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики для учнів 8-11 класів,  у якій взяли участь 96 учнів освітніх закладів Тернопільської області.

Із завданнями олімпіади можна ознайомитися за посиланням:
     Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з Фізики
Результати ІІІ етапу всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики:
     8 клас
     9 клас
     10 клас 
     11 клас 
Вітання переможцям, подяка їх учителям та побажання гідно представити область на IV етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики у м. Суми.

1/22/2018

Завершився конкурс "Учитель року - 2018"

22 січня 2018 року в актовому залі ТОКІППО відбулося
закриття всеукраїнського конкурсу "Учитель року-2018" та нагородження його переможців та лауреатів. За результатами трьох випробувань  лаври абсолютного переможця у номінації "ФІЗИКА" здобув Дворський Віктор Дмитрович, вчитель фізики Бережанської ЗОШ І-ІІІ ст. №2, який представлятиме Тернопільську область на третьому етапі конкурсу "Учитель року-2018".

Фінал конкурсу "Вчитель року - 2018" ФІЗИКА

     Завершився другий конкурсний день фіналу всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2018" в номінації "Фізика". Учасники мірялися силами у третьому випробуванні фінального етапу "Урок". На розгляд журі пропонувалися вміння вищого пілотажу із використання інтерактивних властивостей мультимедійної техніки, дослідження літальних властивостей "ковра літального", опитування учнів з використанням QR-коду, дивовижні та захоплюючі експерименти з електрикою. Учні мали можливість побачити електрон з "кишені", модель вітрової електростанції та отримали домашнє завдання на "Дві" гривні. 
     Готуємося до закриття конкурсу. Журі рахує.