Шукати в цьому блозі

8/19/2021

У ТОКІППО відбулася педагогічна студія з фізики та астрономії

     19 серпня 2021 р. у ТОКІППО з метою ознайомлення учасників заходу із основними аспектами щодо формування ключових компетентностей школярів відповідно до особливостей відкритого освітнього простору Нової української школи. Окреслити шляхи реалізації методичних підходів, скерованих на активізацію мотивації учнів та їх пізнавальної активності до вивчення фізики та астрономії на основі додатка Google Hangouts Meet проводилася педагогічна студія з фізики та астрономії у рамках серпневих педагогічних студій «Освіта Тернопільщини: виклики сьогодення та завдання з організації якісного освітнього процесу в 2021/2022 навчальному році»

Особливості науково-методичного підходу щодо формування ключових  компетентностей учнів на уроках фізики засобами хмарних технологій та сучасні напрямки впровадження STEM-освіти в рамках дослідницького підходу до вивчення фізики розкрила Олексюк О.Р., доцент ТОКІППО, кандидат педагогічних наук

Методист ТОКІППО Гайда В.Я., підбив підсумки щодо реалізованих методичних заходів з актуальних питань методики фізики, наголосив про важливу роль кожного учителя у становленні особистості учня та детально зупинився на питанні формування ключових компетентностей учнів на уроках фізики та астрономії відповідно до вимог цифрового суспільства.

Палітру засобів моніторингу рівня досягнення очікуваних результатів учнів  з фізики та стан участі учнів закладів загальної середньої освіти у ЗНО учасникам заходу висвітила у своєму виступі Онищук Л.З., методист ТОКІППО.

Досвідом реалізації навчальних  
проектів, як засобу активізації пізнавальної активності учнів на уроках фізики поділилася
Мурза С. З., вчитель фізики ТНВК ШЕЛ №9 ім. І. Блажкевич.

На питаннях формування дослідницької компетентності школярів шляхом реалізації навчального фізичного експерименту детально зупинився Перунов Р. О.  вчитель фізики Рогачинської ЗОШ І-ІІІ ст. Учитель фізики та астрономії ОЗ Почаївська ЗОШ І-ІІІ ст. Бондарчук О.В., грунтовно висвітлив особливості реалізації практичної складової курсу фізики та астрономії на основі віртуального фізичного експерименту.

7/23/2021

 Про проведення Всеукраїнського науково-практичного семінару «STEM-освіта у 2021-2022 навчальному році: актуальні питання та перспективи»

18 серпня 2021 р. об 11.00 відділ STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» за підтримки ТОВ «Всеосвіта» проводить Всеукраїнський науково-практичний семінар «STEM-освіта у 2021-2022 навчальному році: актуальні питання та перспективи»

На онлайн-семінарі будуть обговорюватися:

 стан та актуальні питання розвитку STEM-освіти в Україні;

 методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах освіти;

 проблеми та ресурси професійного розвитку педагогічних працівників з питань STEM-навчання.

До участі запрошуються науково-педагогічні працівники, обласні координатори з питань STEM-освіти, керівники, педагогічні працівники закладів освіти.

Зареєструватися та докладніше ознайомитися з програмою семінару можна за покликанням: https://vseosvita.ua/seminar/8. Участь у заході безкоштовна.

7/19/2021

Астрономічні бої

 Повідомляємо, що з метою популяризації астрономічних знань та 
сприяння вивченню астрономії зацікавленими учнями українських шкіл, переможцями Міжнародної олімпіади з астрономії та астрофізики попередніх років, та їх наставниками, в минулому році був створений веб сайт «АстроПісочниця» (AstroSandBox, ASB) https://www.astrosandbox.com/ та започаткований новий вид змагань з астрономії та астрофізики - Астрономічні бої.

Карантинні обмеження, які тривають другий рік поспіль, не дозволяють провести Астробої в очній формі, тому і в цьому році цей захід буде проводитись в онлайн-форматі протягом 15-19 серпня 2021 року.

До участі у змаганнях запрошуються учні 9-11 класів закладів загальної середньої освіти, які цікавляться астрономією та астрофізикою.

З усіма матеріалами, стосовно цих змагань, а також реєстраційними формами для учасників та майбутніх членів журі можна ознайомитись за посиланням: https://www.astrosandbox.com/fights.


5/21/2021

«Астропосиденьки»

21 травня 2021 року, відповідно до плану роботи інституту,

 відбудеться засідання клубу астролюбителів 

"Небозвід", "ТерАстро" .

Початок трансляції о 15 год.

Долучитися до участі в заході можна за покликанням

 https://www.facebook.com/groups/766663763822229/events



4/30/2021

Відбувся тренінг вчителів фізики «Формування самоосвітньої компетентності учнів основної школи на засадах сталого розвитку»

 

13 травня 2021 р. у Тернопільському ОКІППО на платформі онлайн-сервісу Google Meet відбувся тренінг вчителів фізики «Формування самоосвітньої компетентності учнів основної школи на засадах сталого розвитку». Мета заходу полягала в оволодінні учителями методикою навчання учнів питань сталого розвитку, формування готовності до роботи з учнівською молоддю для здійснення освіти та виховання на засадах сталого розвитку, сприяння формуванню ціннісного ставлення до людини і довкілля.

В ході заходу методист ТОКІППО Гайда В.Я. висвітив сучасні інноваційні освітні підходи до створення умов для професійної самореалізації вчителя фізики, особливості створення ефективного освітнього середовища для формування самоосвітньої компетентності на засадах сталого розвитку. Грунтовно проаналізував освітню програму щодо її потенційних можливостей у реалізації ідей сталого розвитку на уроках фізики та у процесі реалізацій навчальних проектів.

Заступник директора ТОКІППО, кандидат географічних наук Вітенко І.М. детально зупинився на практичних аспектах реалізації ідей сталого розвитку в освітньому процесі на прикладі навчально-методичного ресурсу для педагогічних працівників з реалізації наскрізної змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» та проаналізував «Поради для ледачих як врятувати світ», що містять прості рекомендації для натхнення на щодень, які кожен з нас може зробити на підтримку Цілей сталого розвитку - у власній оселі, у місцевій громаді, на роботі.

4/20/2021

У ТОКІППО відбувся тренінг «Формування дослідницької компетентності учнів на основі віртуального фізичного експерименту

 

16 квітня 2021 року у Тернопільському ОКІППО в рамках IV Міжнародної науково-практичної конференції «Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності» відбувся тренінг «Формування дослідницької компетентності учнів на основі віртуального фізичного експерименту», який організував методист ТОКІППО Гайда В.Я.

Мета заходу полягала у розкритті універсальності навчального фізичного експерименту щодо формування дослідницької та самоосвітньої компетентностей учнів, розвитку навичок винахідництва; формування готовності та удосконалення методичної підготовки вчителя щодо застосування засобів реалізації віртуального фізичного експерименту на уроках фізики та астрономії. Захід відбувався на платформі онлайн-сервісу Google Meet.

В ході заходу Гайда В.Я. розглянув питання щодо місця і ролі віртуального експерименту в шкільному курсі фізики. Детально зупинився на методичних аспектах організації фізичного практикуму, короткочасних експериментальних дослідженнях, експериментальних задач, самостійних дослідів і спостереженнь учнів, домашніх дослідів та творчих експериментальних завдань з використанням засобів реалізації віртуального фізичного експерименту. Презентував слухачам навчальний посібник «Методика навчання фізики: формування самоосвітньої та ІКТ компетентностей учнів 9 класу з використанням мобільних телефонів» (автори Гайда В.Я., Садовий М.І., Касьянчук  В.Д.) у якому описано  цікаве поєднання класичного фізичного експерименту та інноваційного методу використання принципу BYOD при виконанні лабораторних робіт. Така інтеграція сприяє більш ефективному набуттю учнями необхідних компетентностей та надає гнучкості навчальному фізичному експерименту.

Досить грунтовно Гайда В.Я. спільно з учителем фізики Синьківської ЗОШ І-ІІІ ст Боднаром Н.І. зупинилися на особливостях ППЗ «Algodoo» та його можливостях у реалізації навчального фізичного експерименту на різних етапах уроку. Детально висвітлили питання використання віртуального середовища на етапі актуалізації знань при вивченні теми у 7 класі «Траєкторія руху тіла».

Цікавим і пізнавальним для учасників заходу був виступ Михайленка В.В., вчителя КЗ НВК "Мишковицький ЗЗСО І-ІІІ ст.-ЗДО" щодо реалізації STEM – проектів на основі апаратно-обчислювальної платформи ARDUINO, на основі якої учителем спільно з учнями були здійсненні експериментальні задачі, самостійні досліди і спостереження учнів, домашні дослідні та творчі експериментальні завдання. Стефанюк Я. О., вчитель фізики Літятинського ЗЗСО І-ІІ ст. поділився цікавими розробками з робототехніки та особливостями використання смартфонів у реалізації навчальних проектів.

У підсумку учасники тренінгу погодилися, що реалізація віртуального експерименту сприяє розкриттю творчого потенціалу учнів, спонукає їх здійснювати дослідження, набувати навиків самостійно здобувати знання та планувати самоосвітню діяльність.

3/25/2021

 

Переглянути он-лайн тренінг

 «Формування дослідницької компетентності учнів на основі віртуального фізичного експерименту»

можна за посиланням

https://drive.google.com/file/d/1H-AyaOKaMCAjqnWRoeTiMY_cWacuNX23/view?usp=sharing

3/12/2021

Всеукраїнська науково- практична конференція «STEM – світ інноваційних можливостей. Формування освітнього SТЕM-середовища»

      Відділ STEM-освіти інформує про проведення 1 квітня 2021 року Всеукраїнської науково-
практичної конференції «STEM – світ інноваційних можливостей. Формування освітнього SТЕM-середовища».

      Конференцію організовано ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» спільно з НЦ «Мала академія наук України» у рамках XII Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти - 2021» й виставки освіти за кордоном «WorldEdu»з метою об’єднання інтелектуальних зусиль представників освіти і науки, соціальних партнерів для висвітлення проблематики з питань розвитку напрямів SТЕM-освіти в Україні, формування освітнього SТЕM-середовища з використанням технологічних засобів навчання, інноваційних моделей освіти.

        Спікерами заходу будуть представники ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», НЦ «Мала академія наук України», обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, закладів освіти, громадських об’єднань (програма додається).

Під час конференції відбудеться нагородження переможців Всеукраїнського заходу 

«Краща STEM-публікація – 2020».

Конференція відбудеться в режимі онлайн. 

Початок о 14 годині.

Тривалість 3 години. 

Для участі та отримання електронного сертифікату необхідно заповнити

Google-форму за покликанням: https://forms.gle/V173nVuFPskZ3GU38. 

Лінк на конференцію буде надіслано напередодні заходу усім зареєстрованим учасникам на

електронну адресу, вказану при реєстрації.

3/11/2021

Вебінари видавництва "Ранок"

 Фізика у школі. Виклики долаємо разом!

15 березня

16:00 - 18:00

Форма реєстрації

Сучасна експериментальна фізика та квантові технології
Кордюк Олександр Анатолійович, директор Київського академічного університету, член-кореспондент НАН України, професор,
доктор фізико-математичних наук
16:15 -16:25
Сучасний школяр. Який він?
Пугачов Дмитро Леонідович, кандидат психологічних наук
16:25 -16:40
Геометрична оптика з точки зору хвильової теорії світла.
Пшенічка Пауль Францевич, викладач фізики та астрономії Чернівецького ліцею №1.
16:40 -17:00
Лайфґаки та практичні кейси від методистів та вчителів
Божинова Фаїна Яківна, учитель фізики Харківської гімназії № 46 ім. М. В. Ломоносова, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист, відмінник народної освіти України, Співавтор лінійки підручників з фізики та посібників для загальноосвітніх закладів
17:00 -17:20
Як працює інструментальна цифрова дидактика на уроках фізики
Чернецький Ігор Станіславович, завідувач відділу створення навчально-тематичних систем знань Національного центру «Мала академія наук України», кандидат педагогічних наук
17:20 -17:30
Про ефективність використання підручника в освітньому процесі
Полоз Володимир Володимирович, вчитель фізики вищої кваліфікаційної категорії, учитель методист Прилуцької гімназія № 1 ім. Георгія Вороного Прилуцької міської ради
17:30 -17:40
Розвиток внутрішньої мотивації до пізнання фізичної науки — успішне майбутнє учнів
Блащук Анатолій Петрович, вчитель-методист, вчитель фізики комунального закладу "Подільський науково-технічний ліцей для обдарованої молоді"
17:40 -17:50
Як виконати програму з фізики в умовах змішаного навчання
Шевельова Тетяна, вчителька фізики Борівського академічного ліцею Фастівського району
17:50 -18:00
Метод кейсів як стимул розвитку пізнавальних інтересів здобувачів освіти на уроках фізики
Вдовиченко Ольга Валеріївна, вчителька фізики Білоцерківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №9 з поглибленим вивченням іноземних мов Білоцерківської міської ради Київської області
18:00 -18:10
Створення відеодемонстрацій лабораторних робіт та використання інтерактивних симуляцій, для виконання навчальної програми з фізики в умовах дистанційного навчання.
Сиротенко Володимир Миколайович, вчитель фізики Богуславського академічного ліцею №1, вчитель-методист, лауреат Всеукраїнського конкурсу "Вчитель року"
18:10 -18:15
Профільна фізика сьогодні
Анисимова Тамара Олександрівна, вчителька фізики Боярського ліцею "Гармонія", вчитель-методист