Тема: Фізика без нудьги: формуємо знання учнів через діяльність під час вивчення теми "Коефіцієнт корисної дії механізмів"
Оксана Кондрацька, учителька фізика Собіщицького ліцею Вараської міської ради, учителька 1 категорії |
Тема: Фізика без нудьги: формуємо знання учнів через діяльність під час вивчення теми "Коефіцієнт корисної дії механізмів"
Оксана Кондрацька, учителька фізика Собіщицького ліцею Вараської міської ради, учителька 1 категорії |
| РЕЄСТРАЦІЯ |
| YouTube ТРАНСЛЯЦІЯ |
| Zoom ТРАНСЛЯЦІЯ |
У Тернопільській області триває підвищення кваліфікації вчителів фізики, що працюють з учнями 8 класів. Навчання проходило відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти та Концепції «Нова українська школа» і мало на меті допомогти педагогам по-новому подивитися на шкільний курс фізики.
👩🏫 У 12 групах навчанням було охоплено близько 250
учителів фізики області. Це була не просто серія лекцій, а простір для
обміну досвідом, обговорення викликів та пошуку рішень.
Як зробити
фізику цікавою для восьмикласників? Як перетворити урок на дослідження, а
шкільний експеримент — на STEM-проєкт? Відповіді на ці та багато інших питань
шукали вчителі фізики Тернопільщини під час навчання у межах освітньої
програми підвищення кваліфікації.
Тематика
занять була надзвичайно актуальною:
·
Методична трансформація курсу фізики 8 класу: від традиційного уроку до сучасного
інтерактивного заняття.
·
Фізичні дослідження як основа STEM-наскрізного навчання: як залучити школярів до
експериментів і досліджень.
·
Розвиток критичного мислення і формування наукового
світогляду учнів.
·
Інтеграція цифрових технологій: від віртуальних лабораторій до
доповненої реальності.
·
Оцінювання навчальних досягнень: формувальне, рівневе,
компетентнісне.
·
Мотивація і рефлексія: як зробити фізику цікавою та життєво необхідною для
підлітків.
·
Навчальні проєкти: від першої ідеї до повноцінної реалізації у класі.
·
Конструювання уроків фізики 8 класу в парадигмі НУШ.
💡 Особливу увагу учителі приділили
питанню: як навчити дітей не просто знати закони фізики, а використовувати
їх для пояснення явищ у реальному житті.
Після
навчання вчителі зазначили, що отримали нові інструменти для роботи, ідеї для
інтеграції фізики з іншими предметами та натхнення для створення власних
навчальних проєктів.
🚀 Завдяки таким освітнім програмам фізика у школах
Тернопільщини стає більш практичною, сучасною та орієнтованою на потреби учнів.
21 серпня 2025 року у ТОКІППО відбулася методична студія з фізики та астрономії у рамках серпневих методичних студій «Серпневі студії - 2025: методичний супровід сучасної освіти в умовах мінливого світу»
Тема. Організація якісного освітнього процесу з фізики та астрономії у 2025/2026 навчальному році: виклики та шляхи їх вирішення.
1.
Науково-методичний супровідосвітнього процесу з фізики та астрономії в умовах мінливого світу.
Гайда В. Я., викладач ТОКІППО,
доктор філософії
2.
Реалізація
практичної складової курсу фізики та астрономії на основі віртуального
фізичного експерименту у 8 класі.
Симаник В. Я., вчитель фізики Борщівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2.
3.
Інноваційніцифрові ресурси для підтримки інклюзивного навчання фізики та астрономії».
Миронюк Р.О., вчитель фізики Тернопільського ліцею №
21 – спеціалізована мистецька школа імені Ігоря Герети.
Дністрянська О.М., методист ТОКІППО.
5.
Реалізація
STEM-проектів у шкільному курсі фізики та астрономії.
Бондарчук О.В., вчитель фізики опорного
закладу Почаївська ЗОШ І-ІІІ ступенів.
6.
Актуальні
проблеми реалізації шкільного курсу астрономії.
Шемеля М. А., вчитель фізики НВК «Лозівська ЗОШ І-ІІІ
ст. – ДНЗ».
Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України запрошує вчителів фізики, керівників закладів освіти, заступників директорів, керівників методичних об’єднань, методистів на навчальні вебінари з методики навчання фізики у 8 класі.
21 лютого 2025 року відбудеться вебінар "Особливості оцінювання в природничій освітній галузі в другому циклі базової освіти";.
Вебінар організовано за ініціативи МОН у межах розʼяснювальної кампанії щодо оцінювання в НУШ. Нова система оцінювання дає змогу відстежувати конкретні успіхи та досягнення учнів. Щоб зробити цей процес максимально зручним для вчителів, підготовлено серію практичних вебінарів з метою розгляду реальних ситуацій з освітньої галузі та пошуку простих рішень для щоденних викликів.
Під час проведення вебінару учасники: отримають практичні приклади оцінювання різних груп результатів навчання; дізнаються про особливості фіксування результатів оцінювання у природничій освітній галузі; розглянуть процедуру виведення семестрових оцінок.
Початок роботи о 14 год 00 хв.
Захід відбуватиметься онлайн на платформі сервісу Google Meet.
Обов’язкова попередня реєстрація учасників вебінару за покликанням:
https://forms.gle/jVWhKKnEVtz9Uhq47
До початку роботи на електронні адреси, вказані учасниками під час реєстрації, буде надіслано покликання для приєднання до заходу.
Просимо сприяти участі у вебінарі вчителів природничої освітньої галузі закладів загальної середньої освіти Тернопільської області.
Вебінар проводить Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти в межах серії вебінарів про оцінювання за ініціативи МОН для підтримки вчителів НУШ.
Текстові презентації для участі: вчителя та учня.
Щоб зареєструвати учнів, просимо вчителів переглянути відео презентацію перейшовши за посиланням. Після реєстрації вчителем, учні отримають запрошення електронну пошту, щоб увійти у свій кабінет. Для самостійної реєстрації в конкурсі, просимо учнів переглянути відео презентацію перейшовши за посиланням. У випадку виникнення запитань просимо звертатись за телефонами:
Шановні друзі, з 20 травня по 1 червня 2024 року Всеукраїнським фізичним конкурсом “Левеня” втретє був проведений курс підвищення квалікації для понад 230 найактивніших вчителів з усіх областей України. Висловлюємо велику вдячність усім запрошеним спікерам, вчителям всеукраїнського маштабу, конференції з якими принесли багато цінного досвіду і задоволення щирого, неймовірно теплого, живого спілкування. Спецкурс об’єднав вчителів фізики з різних куточків України в одну команду ентузіастів, яких захоплює фундаментальна наука про природу – ФІЗИКА. Лекції і практичні вели :
Гельфгат І.М. – вчитель фізики ХФМНЛ №27, Заслужений вчитель України,Герой України
Пшенічка П.Ф. – вчитель фізики та астрономії Чернівецького міського ліцею №1, Заслужений вчитель України
Петрунів М.І. – вчитель фізики ЛФМЛ, Заслужений вчитель України
Божинова Ф.Я.– учитель фізики Харківської гімназії № 46 ім. М. В. Ломоносова, учитель-методист, відмінник народної освіти України
Сапсай В.Ю. - вчитель фізики КЗ «ВФМЛ № 17, вчитель вищої категорії, методист
Бурий А.Р. – вчитель фізики ліцею №2 Дрогобицької міської ради Львівської області, кандидат наук, доцент.
За підсумками спецкурсу вчителі будуть нагородженні сертифікатами підвищення кваліфікації на 30 год. та подяками МОНу (ІМЗО). Запрошуємо усіх вчителів України доєднатись до спільної команди в рамках ВФК “Левеня – 2025″
Оргкомітет ВФК “Левеня-2024″ дякує учням та їх вчителям за участь у конкурсі. Ви найкращі!
«Особливості оцінювання в другому циклі базової освіти»
у межах проєкту “Майстерклас: навчання для тренерів НУШ у 7-9 класах”.
Вебінари організовано на запит МОН у межах розʼяснювальної кампанії МОН щодо оцінювання в НУШ.
07.02 17:00 Природнича освітня галузь
https://us02web.zoom.us/j/84514362875?pwd=gyDH
Meeting ID: 845 1436 2875
Passcode: 651310
Інформуємо про проведення Всеукраїнської
онлайн - конференції «Навчайте впевнено в НУШ: дієві інструменти для
сучасного вчителя», яка відбудеться 5–6 лютого 2025 року о 14:00. Ознайомитися
зі спікерами та темами вебінарів можна за покликанням:
https://ranok-portal.com.ua/vseukrayinska-konferencziya
Реєстрація на
захід за покликанням:
Участь у
заході й сертифікат учасника/-ці є безкоштовними.
Під час
заходу вчителі отримають практичні поради, як створювати мотивуючі та сучасні
уроки, що відповідають вимогам НУШ, а також готові рішення для роботи за новими
підручниками та методиками. Програмою передбачено розглянути ключові питання
академічної доброчесності та авторського права, покрокові стратегії для
організації ефективної профорієнтації учнів.
Проведення Конкурсу
2.1. Проведення І етапу Конкурсу
15-20.01.2025 р. – подання Заявки на участь у Конкурсі через Google-
форму за покликанням
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe__gSUyxwtD2XVoNFCSsbMLvl0
EW_OtkZ1tkgHPPE_K_F2EQ/viewform?usp=sharing
з додаванням мотиваційного відео «Чому ми беремо участь у Конкурсі?» тривалістю до 2 хв.
2.2. Проведення ІІ етапу Конкурсу
ІІ етап (відбірковий) Конкурсу буде здійснюватися заочно.
21-22.01.2025 р. – опрацювання заявок та мотиваційних відео конкурсантів членами журі.
23.01-04.02.2025 р. – виконання конкурсантами двох домашніх експериментальних робіт, завдання до яких будуть надіслані учителю-координатору на електронну пошту 23.01.2025 р.
04.02.2025 р. – надсилання виконаних конкурсантами домашніх
завдань на електронну пошту zoryana_maksymovych@ukr.net
05.02-18.02.2025 р. – вивчення та оцінювання членами журі робіт конкурсантів за критеріями, поданими у додатку 6 до цього наказу.
19.02.2025 р. – оголошення результатів ІІ етапу Конкурсу
Роботи, отримані після вказаної дати (04.02.2025 р.), до участі в конкурсі не будуть допущені.
Роботи, що не відповідають вимогам конкурсу та не мають належної супровідної документації, не розглядатимуться.
Результати ІІ етапу Конкурсу будуть висвітлені в Google-таблиці, покликання на яку буде надіслано учителям-координаторам.
30 команд, які покажуть найкращі результати, будуть брати участь у ІІІ етапі
Конкурсу.
2.2. Проведення ІІІ етапу конкурсу
ІІІ етап конкурсу буде відбуватися очно о 09.00 год. 05 березня 2025 р. на
базі фізичного факультету Львівського національного університету ім. І.
Франка (вул. Кирила і Мефодія, 8) у два тури:
виконання та презентація STEM-проєкту;
змагання «Світ фізики».
Ранок проводить Авторські вебінари з розробниками підручників.
Питання для обговорення:• як організувати навчальний процес, орієнтуючись на результати навчання,
• інструменти для формування ключових компетентностей учнів при викладанні фізики,
• сучасні технології та інтерактивні методики викладання,
• кейси та практичні поради для ефективної роботи в умовах НУШ.
🔗 Реєстрація👉
🎥 Трансляція 👉
https://us04web.zoom.us/j/71674837584?pwd=E9MbZcxr63a1WkUDuzKfmwyw7pwaT1.1
Усі учасники отримають СЕРТИФІКАТ
Якщо у вас є запитання або пропозиції — звертайтеся до Методичної служби видавництва «Ранок»: тел.075 406 3632, metodsl@ranok.com.ua