Шукати в цьому блозі

6/08/2017

Громадське обговорення програм 10-11 х класів з фізики та астрономії

     Відповідно до наказу МОН від 24.02.2017 №310 "Про розроблення навчальних програм для старшої школи", робочими групами, склад яких затверджено наказом МОН від 22.03.2017 № 451, розроблено проекти навчальних програм для учнів 10-11 класів ЗНЗ.

     Програми розміщено на офіційному веб-сайті МОН для громадського обговорення 
та за посиланням
     Пропозиції та зауваження до Програм прошу надіслати на електронні адреси:
 gaidavasil@gmail.com та у робочу групу МОН 

5/30/2017

Перші Ґеретівські читання



Вельмишановні колеги!
Запрошуємо Вас узяти участь у роботі Всеукраїнської науково-практичної конференції, що приурочена до Дня пам’яті Ігоря Ґерети.

 Перші Ґеретівські читання
Конференція відбудеться 7 червня 2017 р.
Робочі мови конференції: українська, англійська.
Передбачаються наступні напрямки роботи конференції:
Суспільствознавчий напрям:
1.      Історичні науки
2.      Філологічні науки
3.      Філософські науки
4.      Педагогічні науки
5.      Психологічні науки
Природничо-математичний напрям:
1.      Астрономія та фізика
2.      Математика
3.      Хімія та біологія
4.      Географія та екологія
5.      Медицина та лікарська справа
6.      Агрономія
7.      Інформатика та інформаційні технології
За результатами конференції планується видання збірника тез. Окремо можлива подача статей учасників конференції до фахового видання з відповідної тематики.
6 червня планується семінар на тему «Творча спадщина Ігоря Ґерети».
Можлива заочна участь у конференції.
Заявку на участь у конференції разом із текстом тез виступу просимо надсилати до 4 червня 2017 року з позначкою «Конференція» на електронну адресу (e-mail): tocippo@gmail.com.

5/26/2017

З яким труднощами ви зіткнулися під час викладання фізики у 8 класі?

Впродовж квітня-травня 2017 року наблозі "Учителю фізики"
проводилося опитування щодо основних проблем викладання фізики у 8 класі. Як бачимо, основною проблемою залишається забезпеченість кабінетів фізики обладнанням для лабораторних робіт та демонстраційного експерименту. Інший негативний фактор  стосується низької вмотивованості учнів до вивченні фізики та відсутність мультимедійного забезпечення, яке б частково компенсувало відсутність обладнання та стало інструментом для урізноманітнення уроку. 
Для порівняння діаграма за результатами опитування "З якими труднощами ви зіткнулися під час викладання фізики у 7 класі?"


Як НЕ ТРЕБА проводити відкриті уроки!



Дуже цікава стаття була опублікована в журналі "Завуч". Пише вчителька... "Колеги, я пропоную вам прочитати цей матеріал, а потім обговорити його на методичній нараді, наводячи конкретні приклади з нашої діяльності.
У прагненні успіху немає меж і кордонів, є нові висоти. Останнім часом я вже не можу дивитися відкриті уроки насамперед з однієї причини: суперечність між гума­ністичною риторикою про суб’єкт - суб’єктні стосунки, особистісно зорієнтований підхід та інші атрибути педагогічного гуманізму, з одного боку, і тими маніпуляціями та фо­кусами, до яких вдається вчитель у роботі з учнями, які ледь встигають реагувати на Його на команди.
Суб'єкт — це той, хто діє сам, бо йому так потрібно, і він знає, навіщо, і розуміє, чому саме так. А учень на такому уроці — як па­цієнт у хірурга: наркоз ввели і щось із ним роблять. Зрозуміло, що для користі, але що і як — не­зрозуміло. Та й розуміти не хочеться, прокинусь — побачу, що відрізали. Тобто щохвилини на уроці учень і не здогадується, що з ним буде далі. З такого погляду відкритий урок іще гірший від традиційного (коли можна передбачити, що з тобою буде далі: після опитування — пояснення, можна буде розслабитися).
Отже, маємо перше «не треба». Не треба перетворювати учня на пацієнта..."

4/27/2017

Всеукраїнський фестиваль науки в ТНТУ

                                                                       Шановні колеги

сердечно запрошую до участі в заходах Всеукраїнського фестивалю науки в ТНТУ імені Івана Пулюя і прошу поширити це запрошення (в тому числі на веб-сторінках, з посиланням http://physics.tntu.edu.ua/about/populyaryzatsiya-nauky/festyval-nauky/).

          Науково-популярні лекції, які будуть прочитані 18 травня цього року (почнемо о 15 годині) в читальній залі науково-технічної бібліотеки ТНТУ, будуть присвячені дослідженням космосу, кібербезпеці, фізиці клімату. Сподіваюся, що буде цікаво всім учасникам, і досвідченим, і юним. Екскурсії, які ми плануємо, завжди викликали жвавий інтерес. Цього року буде і дещо нове.

Новина про захід має форму зворотнього зв'язку: http://physics.tntu.edu.ua/2017/04/19/festyval-nauky-2017-v-tntu/#respond - пишіть. Ваші пропозиції та коментарі, Ваші думки та враження для нас важливі.

                                                      До зустрічі на фестивалі науки-2017!

З найкращими побажаннями,
Юрій Скоренький,
завідувач кафедри фізики ТНТУ

p.s. Все ще є час (щонайменше два тижні) для Ваших учнів порозв'язувати кілька задач (http://physics.tntu.edu.ua/2017/04/23/tryvaje-konkurs-man-tsikava-fizyka/) і отримати під час фестивалю науки приз.

Результати експертних контрольних робіт у 11 класі

Відповідно до планів роботи управління освіти і науки обласної державної адміністрації та Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти на 2017 рік, з метою забезпечення контролю за діяльністю навчальних закладів області, місцевих органів управління освітою та методичних установ щодо cтану викладання предмета “фізика”, виконання навчальних програм, кадрового, навчально-методичного та матеріально-технічного забезпечення, організації методичної роботи з педагогічними працівниками, які викладають навчальний предмет, з 27 лютого по 17 березня 2017 року у 7-11 класах загальноосвітніх навчальних закладах області було написано ряд експертних контрольних робіт.
Результати та аналіз експертних контрольних робіт у 11 класі.

Високий рівень навчальних досягнень продемонстрували 21 відсоток одинадцятикласників, достатній – 52, середній – 26 вісотків учнів.

У розрізі шкіл області найвищі результати показали учні 11 класу Скалатської ЗОШ І-ІІІ ст. Підволочиського району (вчитель Козак О.С.), Чортківської ЗОШ- інтернату І-ІІІ ст. (вчитель Дмитровський Б.М.), Ценівської ЗОШ І-ІІІ ст. Козівського району (вчитель Савків З. Г.).


Більшість учнів 11 класу розуміють сутність світла як електромагнітної хвилі, дисперсії, поляризації світла та наводять приклади їх прояву; вміють будують зображення, одержані за допомогою дзеркал і лінз; знають особливості поширення світла в різних середовищах, закони відбивання і заломлення світла. 
У 11 класах значна кількість учнів не розуміють сутності інтерференції та дифракції світла, в результаті чого не розуміють особливостей ходу світлових променів через дифракційну гратку та не можуть розв’язувати задачі, що стосуються явищ інтерференції та дифракції світла. На низькому рівні сформовано розуміння перетворення енергії в коливальному контурі та вміння визначати частоту та період електромагнітних коливань у ньому. 
Із текстами завдань можна ознайомитися за посиланням: Експертна контрольна робота. 11 клас.