Шукати в цьому блозі

4/04/2022

Методичні рекомендації

 щодо окремих питань завершення 2021/2022 навчального року 

Щодо організації освітнього процесу та тривалості навчального року

 У межах академічної автономії, відповідно до частин третьої та четвертої статті 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту» питання організації освітнього процесу, виконання освітньої програми, навчального плану є внутрішнім питанням кожного закладу загальної середньої освіти, його педагогічної ради та завданням педагогічних працівників.

З огляду на зазначене Міністерство освіти і науки рекомендує закладам загальної середньої освіти:

завершити 2021/2022 навчальний рік, самостійно визначивши день закінчення освітнього процесу шляхом внесення, за необхідності, відповідних змін до структури навчального року, визначеної закладом;

забезпечити виконання освітніх програм, навчальних програм та навчального плану за рахунок ущільнення навчального матеріалу, організації самостійної навчальної діяльності учнів, додаткових консультацій з використанням технологій дистанційного навчання тощо та внести відповідні зміни до календарно-тематичного планування з предметів інваріантної та варіативної складової навчального плану закладу освіти для забезпечення якісного виконання програм без урахування показників з кількості днів;

звернути увагу на необхідність психологічної підтримки дітей, у тому числі після завершення навчального року. Відповідні матеріали розміщено на сайтах Міністерства освіти і науки України та Інституту модернізації змісту освіти за посиланнями:

- https://mon.gov.ua/ua/news/mon-zapuskaye-informacijnukampaniyu-pro-te-yak-zaspokoyiti-ditej-pid-chas-vijni - інформаційні матеріали «Психологічна турбота про дітей під час військових дій;

- https://mon.gov.ua/ua/vseukrayinskij-rozklad - Всеукраїнський розклад (психологічні хвилинки);

- https://poruch.me/ - проєкт психологічної підтримки «ПОРУЧ» (групи психологічної підтримки для підлітків, для батьків, для психологів) - спільний проєкт Міністерства освіти і науки України, Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), Українського інституту когнітивно-поведінкової терапії та ГО «ВГЦ «Волонтер»;

- https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialno-pedahohichna-robota/materialy-dlia-vykorystannia-v-roboti-pid-chas-voiennykh-diy/ - матеріали для використання в роботі, записи вебінарів, «Гаряча лінія», контакти психологів тощо.

3/30/2022

Освітнє програмне рішення для вивчення природничих наук Roqed Science

 Компанія B2B Solutions хоче бути максимально корисною у цей складний для час, тому ми даруємо БЕЗКОШТОВНИЙ доступ до навчального ПЗ ROQED для вивчення природничих наук, на цей період.

Що таке ROQED?
Додаток 👩🏻‍🔬 ROQED Science це віртуальна лабораторія, де можна проводити моделювання та навчальні демонстрації з природничих предметів.
В інтерфейсі ROQED Science можна легко й просто, не лише продемонструвати складні речі, а й пояснити їх суть.
✔️ Це комплексний пакет детальних інтерактивних досліджень для вивчення та пізнання сотень детальних і повністю розбірних моделей для механіки, біологічних наук, зоології, науки про Землю, анатомії, хімії, фізики тощо.
✔️

ROQED Science надає користувачеві можливість створювати інтерактивні уроки, використовуючи наявні в програмі 3D-моделі для освіти. Наявні такі режими: дослідження, анімація, слайди та практика.Форма реєстрації для отримання безкоштовного доступу до моделей Roqed Science на період військового стану в Україні від компанії B2B Solutions.

Детальніше про програмне забезпечення на офіційному сайті представника в Україні

www.roqed.com.ua
та на сайті розробника
www.roqed.com
Завантажити демо-версію для Windows або Android можна за посиланням:
www.roqed.com/purchase

Нажаль, ми призупинили наші вебінари по навчанню вчителів, але ви можете отримати відеозаписи
вебінарів по навчанню роботи з Roqed Science за посиланням
www.bit.ly/b2bgdrive

Виникли запитання?
ТОВ В2В Солюшнз бул. Л. Українки 34 м. Київ, Україна
info@b2b-solutions.com.ua

3/29/2022

Як вчителю організувати свою роботу під час війни: рекомендації Державної служби якості освіти

 

Навчальне навантаження та вибір форм і методів навчання в умовах війни

Найбільш оптимальна та безпечна форма організації освітнього процесу в умовах воєнного стану — дистанційна. Корисними у цій ситуації будуть напрацьовані під час пандемії коронавірусу моделі змішаного та дистанційного навчання у синхронному й асинхронному режимах.

Під час онлайн-занять педагогам варто проводити консультації з дітьми, інтегровані уроки, навчальні заняття-бесіди, полілоги та творчі заняття.

Водночас в умовах війни варто оптимізувати навчальне навантаження. Заняття у синхронному режимі важливі для учнів, проте більше в соціально-психологічному аспекті, ніж у навчальному. Тому їх кількість на день має бути принаймні вдвічі меншою, ніж під час дистанційного навчання в мирний час. Решту часу варто присвятити роботі в асинхронному режимі:

3/24/2022

Інформаційні матеріали для психологічної і навчальної підтримки умовах війни

 Українські діти та вчителі зараз змушені ховатися в сховищах від щогодинних ракетних обстрілів і переживати страшенні психологічні травми. Саме тому спільно з партнерами та закладами вищої освіти підготовлено серії інформаційних матеріалів від Світлани Ройз 

для психологічної підтримки дітей, а також організовано щоденні онлайн зустрічі на https://facebook.com/eduhub.in.ua/ з  сертифікованими психологами Асоціації інноваційної та цифрової освіти.



3/14/2022

10 безкоштовних мобільних додатків із доповненою реальністю

 Найпростіший варіант елементів доповненої реальності – це зображення, відео, 3D-модель або текст, які з'являються на екрані смартфона при наведенні його камери на якусь мітку. Міткою може служити якесь зображення чи навіть предмет. Крім того, доповнена реальність дозволяє впливати на об'єкт.



11/18/2021

Он-лайн семінар «Хмарні сервіси у професійній діяльності вчителів фізики та астрономії»

        18 листопада 2021 року у ТОКІППО на платформі онлайн-сервісу Google Meet відбувся он-лайн семінар «Хмарні сервіси у професійній діяльності вчителів фізики та астрономії». Мета заходу полягала в ознайомленні учасників заходу із основними аспектами щодо особливостей використання хмарних сервісів в освітньому процесі з фізики та астрономії; формувати готовність учителів до впровадження засобів хмарних технологій для реалізації віртуального фізичного експерименту та удосконалення методики навчання фізики та астрономії.

Зокрема, Олексюк О. Р., доцент ТОКІППО, кандидат педагогічних наук проаналізувала еволюцію форм і методів навчання на уроках фізики спричинених активним впровадженням сервісів хмарних технологій.

Методист ТОКІППО Гайда В. Я., детально зупинився на методичних засадах формування самоосвітньої компетентності учнів в освітньому процесі засобами хмарних технологій, методичними та дидактичними розробками, які розміщенні на блозі «Учителю фізики» та складають потужний мультимедійний супровід реалізації практичної складової шкільного курсу фізики.

Учитель фізики Ладичинської гімназії Гриб М. М. поділився власним досвідом створення дидактичного забезпечення та мультимедійного супроводу вивчення курсу фізики в основній школі на основі хмарних сервісів. Деякі аспекти реалізації практичної складової курсу астрономії засобами хмарних технологій розкрив Шемеля М. А., вчитель фізики НВК «Лозівської ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ».

Вчитель фізики КЗ НВК "Мишковицької ЗОШ І-ІІІ ст-ДНЗ" Михайленко В. В., поділився напрацюваннями та перспективами реалізації навчального фізичного експерименту на основі апаратно-обчислювальної платформи ARDUINO.

Під час обговорення учасниками заходу було підтримано важливість запровадження в освітній процес вивчення фізики та астрономії хмарних сервісів, які урізноманітнення процесу вивчення фізики, мотивації до навчання та сприяють удосконаленню професійної діяльності вчителів фізики та астрономії 

10/07/2021

Всеукраїнська Інтернет-олімпіада фізики

 Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 17 серпня 2021 року № 913 «Про проведення Всеукраїнських учнівських Інтернет-олімпіад у 2021/2022 навчальному році» Міністерством освіти і науки України спільно з управлінням освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації на базі Херсонського фізикотехнічного ліцею Херсонської міської ради розпочато проведення Всеукраїнської учнівської Інтернет-олімпіади з фізики.

Всеукраїнська Інтернет-олімпіада фізики проводиться у два етапи.

І етап (заочний) складається з двох турів.

І тур: вересень-жовтень 2021 року. Термін відправки робіт: до 20.10.2021 р. включно.

 ІІ тур: жовтень-листопад 2021 року. Термін відправки робіт: до 30.11.2021 р.

ІІ етап (очний). Терміни проведення: орієнтовно січень 2022 (визначатиметься поточною пандемічною ситуацією).

Реєстрація учасників першого етапу здійснюється за посиланням: http://physics.ftl.kherson.ua

За цією ж адресою учасники зможуть отримати умови завдань, завантажити свої роботи, отримати варіанти розв’язків та іншу інформацію.

Інструкція для учасників Всеукраїнської Інтернет-олімпіади з фізики 2021/2022 навчального року

 Система шифрує всі роботи, тому єдиний випадок, коли Ви надаєте своє прізвище, ім’я та місце навчання – це форма реєстрації. Залишати відомості, які ідентифікують Вас у завантаженій роботі, НЕ ДОЗВОЛЕНО! За це Ви можете бути дискваліфіковані! 

Розв’язки слід оформлювати в електронному вигляді та надсилати у форматі *.doc, *.docx, або *.pdf по кожній задачі ОКРЕМО у вікні «Завантаження роботи».

 Жодні «рукописні» розв’язки та їх скани до перевірки допускатися не будуть. У текст розв’язку задачі дозволяється включати фото зроблених від руки малюнків. До закінчення терміну подачі робіт дозволяється перезавантажувати розв’язки, при цьому для перевірки буде братися лише ОСТАННІЙ відправлений Вами варіант розв’язку. За будь яких обставин попередні варіанти розв’язків до уваги братися не будуть. При завантаженні файлу обов’язково дочекайтесь відповіді системи про успішне завантаження вашої роботи, в іншому випадку система повідомить вас про допущену Вами помилку. 

Роботи, які Ви не завантажили в систему або оформлені не у вказаному форматі, або надіслані у будь який інший спосіб, не будуть допущені до перевірки.

 Ви маєте змогу переглядати свої завантаження в системі через меню «Мої завантаження», також є можливість зворотного завантаження власного файлу з того чи іншого завдання для доопрацювання або контролю вашої роботи. 

Протягом усієї олімпіади Ви можете ставити членам журі питання щодо умов задач або технічних проблем. У випадках, коли журі вважатиме питання некоректними, таким, що розкривають зміст задач або такими, що не мають стосунку до умов задач, журі дає відповідь: − «Без коментарів». 

У випадку, якщо виникнуть проблеми із входом у систему, можна надсилати питання лише з цього приводу на електронну пошту: kphysftl@gmail.com.

 Результати перевірки робіт учасників та варіанти розв’язків будуть оголошуватися лише після закінчення термінів проведення та перевірки усіх надісланих учасниками робіт, відповідно, кожного з турів. 

З повагою журі та оргкомітет олімпіади.

 Бажаємо успіху!

9/15/2021

Всеукраїнська інтернет-олімпіада з фізики

 Інформаційний лист-запрошення до участі у Всеукраїнській інтернет-олімпіаді з фізики

    Шановні друзі! Вітаємо Вас з початком нового навчального року та висловлюємо сподівання на те, що всі будуть здорові і ніщо не завадить нам займатися улюбленою справою, тобто ФІЗИКОЮ!

    З радістю повідомляємо, що на виконання наказу Міністерства освіти і науки України No913 від 17.08.2021 Всеукраїнська учнівська Інтернет-олімпіада з фізики у 2021/2022 навчальному році відбудеться на базі Херсонського фізико-технічного ліцею Херсонської міської ради. Олімпіада відбудеться відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські Інтернет-олімпіади, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 11 червня 2012 року No 671, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 червня 2012 року за No 1074/21386

    Запрошуємо усіх зацікавлених долучитися до цієї події та взяти участь в олімпіаді!

    Дякуємо всім небайдужім за сприяння та підтримку!

    Інструкція для учасників Всеукраїнської Інтернет-олімпіади з фізики 2021/2022 навчального року

    Всеукраїнська Інтернет-олімпіада з фізики проводиться у два етапи.

І етап (заочний) буде складатися з двох турів.

І тур: вересень-жовтень 2021 року. Термін відправки робіт: до 20.10.2021 р. включно.

ІІ тур: жовтень-листопад 2021 року. Термін відправки робіт: до 30.11.2021 р. (орієнтовно, слідкуйте за оголошеннями).

ІІ етап (очний). Терміни проведення: орієнтовно січень 2022 (залежно від епідеміологічної ситуації).

    Реєстрація учасників першого етапу здійснюється за посиланням: http://physics.ftl.kherson.ua

    За цією ж адресою учасники зможуть отримати умови завдань, завантажити свої роботи, отримати варіанти розв’язків та іншу інформацію.

    Система шифрує всі роботи, тому єдиний випадок, коли Ви надаєте своє прізвище, ім’я та місце навчання – це форма реєстрації. Залишати відомості, які ідентифікують Вас у завантаженій роботі     НЕ ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ! За це Ви можете бути дискваліфіковані!

    Розв’язки слід оформлювати в електронному вигляді та надсилати у форматі *.doc, *.docx, або *.pdf по кожній задачі ОКРЕМО у вікні «Завантаження роботи». Ніякі «рукописні» розв’язки та їх скани до перевірки допускатися не будуть. У текст розв’язку задачі дозволяється включати фото зроблених від руки малюнків. До закінчення терміну подачі робіт дозволяється перезавантажувати розв’язки, при цьому для перевірки буде братися лише ОСТАННІЙ відправлений Вами варіант розв’язку. За будь яких обставин попередні варіанти розв’язків до уваги братися не будуть.

    При завантаженні файлу обов’язково дочекайтесь відповіді системи про успішне завантаження вашої роботи, в іншому випадку система повідомить вас про допущену Вами помилку.

    Роботи, які Ви не завантажили в систему або оформлені не у вказаному форматі, або надіслані у будь який інший спосіб не будуть допущені до перевірки.

    Ви маєте змогу переглядати свої завантаження в системі через меню «Мої завантаження», також є можливість зворотного завантаження власного файлу з того чи іншого завдання для доопрацювання або контролю вашої роботи.

    Протягом усієї олімпіади Ви можете ставити членам журі питання щодо умов задач або технічних проблем. У випадках, коли журі вважатиме питання некоректними, таким, що розкривають зміст задач або такими, що не мають стосунку до умов задач, журі дає відповідь: − «Без коментарів».

    У випадку, якщо виникнуть проблеми із входом у систему, можна надсилати питання лише з цього приводу на електронну пошту: kphysftl@gmail.com.

    Результати перевірки робіт учасників та варіанти розв’язків будуть оголошуватися лише після закінчення термінів проведення та перевірки усіх надісланих учасниками робіт, відповідно, кожного з турів.


Бажаємо успіху!

8/19/2021

У ТОКІППО відбулася педагогічна студія з фізики та астрономії

     19 серпня 2021 р. у ТОКІППО з метою ознайомлення учасників заходу із основними аспектами щодо формування ключових компетентностей школярів відповідно до особливостей відкритого освітнього простору Нової української школи. Окреслити шляхи реалізації методичних підходів, скерованих на активізацію мотивації учнів та їх пізнавальної активності до вивчення фізики та астрономії на основі додатка Google Hangouts Meet проводилася педагогічна студія з фізики та астрономії у рамках серпневих педагогічних студій «Освіта Тернопільщини: виклики сьогодення та завдання з організації якісного освітнього процесу в 2021/2022 навчальному році»

Особливості науково-методичного підходу щодо формування ключових  компетентностей учнів на уроках фізики засобами хмарних технологій та сучасні напрямки впровадження STEM-освіти в рамках дослідницького підходу до вивчення фізики розкрила Олексюк О.Р., доцент ТОКІППО, кандидат педагогічних наук

Методист ТОКІППО Гайда В.Я., підбив підсумки щодо реалізованих методичних заходів з актуальних питань методики фізики, наголосив про важливу роль кожного учителя у становленні особистості учня та детально зупинився на питанні формування ключових компетентностей учнів на уроках фізики та астрономії відповідно до вимог цифрового суспільства.

Палітру засобів моніторингу рівня досягнення очікуваних результатів учнів  з фізики та стан участі учнів закладів загальної середньої освіти у ЗНО учасникам заходу висвітила у своєму виступі Онищук Л.З., методист ТОКІППО.

Досвідом реалізації навчальних  
проектів, як засобу активізації пізнавальної активності учнів на уроках фізики поділилася
Мурза С. З., вчитель фізики ТНВК ШЕЛ №9 ім. І. Блажкевич.

На питаннях формування дослідницької компетентності школярів шляхом реалізації навчального фізичного експерименту детально зупинився Перунов Р. О.  вчитель фізики Рогачинської ЗОШ І-ІІІ ст. Учитель фізики та астрономії ОЗ Почаївська ЗОШ І-ІІІ ст. Бондарчук О.В., грунтовно висвітлив особливості реалізації практичної складової курсу фізики та астрономії на основі віртуального фізичного експерименту.